کد خبر: ۲۸۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت ازارائه بسته حمایتی و تشویقی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی به هیئت دولت خبرداد و گفت: دولت تصویب کرد تعرفه واردات خودروهای برقی وهیبریدی صفر شود.

تولید و مصرف خودروهای هیبریدی و برقی باید مورد تشویق قرار گیرد

به گزارش خبرخودرو ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت ازارائه بسته حمایتی و تشویقی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی به هیئت دولت خبرداد و گفت: دولت تصویب کرد تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی صفر شود. 

محمدرضا نعمت‌زاده، در بازدید از کارخانه تولید باتری لیتیومی با اشاره به موفقیت ایران در تولید این نوع باتری در کشور گفت: باتری لیتیومی در خودروها و به خصوص در موتورسیکلتها قابل استفاده است و در سایر صنایع هم کاربرد دارد.

وزیرصنعت،معدن وتجارت با بیان این که یکی از اهداف دولت برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگیها خصوصا در شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: در این جهت، دولت تصویب کرد تعرفه واردات خودروهای برقی وهیبریدی صفر شود.

نعمت‌زاده با بیان این که این مشوقها کافی نیست، گفت: با استفاده از تجربه سایر کشورها بسته‌ای را تنظیم و به هیئت دولت ارائه کرده‌ایم تا تولیدکننده و مصرف‌کننده برای استفاده از این محصولات تشویق شوند.

وی با بیان این‌که تولید این گونه خودروها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، افزود: امیدواریم در سال آینده این خودروها به تولید برسند.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بازدید نعمت زاده ازخط تولید باتری لیتیومی، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان گسترش ونوسازی صنایع، جمعی از مدیران وزارت صنعت، معدن وتجارت و مدیران شرکتهای خودروساز حضور داشتند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"