کد خبر: ۲۸۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، کمیسیون انرژی مجلس در گزارشها و بررسیهای اولیه تایید کرد که بنزین وارداتی که در حال استفاده از آن هستیم، یورو٤ است.

بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو٤ است

به گزارش خبرخودرو ؛ کمیسیون انرژی مجلس در گزارشها و بررسیهای اولیه تایید کرد که بنزین وارداتی که در حال استفاده از آن هستیم، یورو٤ است.

علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو٤ است، گفت: بنزین فعلی وارداتی یورو٤ است و همچنین در بررسیها تایید شده که هوای پایتخت نسبت به سال گذشته پاک‌تر شده است.

وی با اشاره به بررسی های این کمیسیون در مورد موضوع آلودگی بنزینهای وارداتی افزود: قرار است کمیته‌ای مرکب از اعضای این کمیسیون و نمایندگان دستگاههای مرتبط تشکیل شود تا به اطمینان کاملی برسیم که بنزین وارداتی، بنزین یورو ٤ بوده است، اگرچه گزارشهای اولیه این مطلب را تایید می‌کند.

مروی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی مجلس، در مورد آلودگی بنزینهای وارداتی، دستگاههای مرتبط محیط زیست، استاندارد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت نفت گزارش دقیقی ارائه کردند و براین اساس، هم از کاهش آلودگی هوا از بهمن ماه سال گذشته که بنزین یورو ٤ تولید داخل در تهران، کرج و اراک توزیع شده و هم این‌که براساس مصوبه دولت، در اردیبهشت ماه امسال وزارت نفت موظف شده بنزین یورو ٤ وارد کند، خبر دادند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ١٥ تیرماه بنزین یورو ٤ وارد شده و براساس نمونه گیریهایی که از طریق سازمان استاندارد انجام شده و محیط زیست هم آن را تایید کرده، این بنزین، یورو ٤ است.

وی ادامه داد: در واقع در همه نمونه گیریها به جز یک مورد که اختلاف خیلی کم و قابل اغماضی وجود داشته، در بقیه موارد آزمایشها نشان داده که بنزین وارداتی، یورو ٤ است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"