کد خبر: ۲۸۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۳

هر عملکرد منفعلانه در مقابل صنعت خودرو ایران به ضرر خودروسازان خارجی است

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران به نحوی است که می تواند بازارهای جدیدی را برای شرکتها و سرمایه گذاران خارجی ایجاد کند بنابراین هر گونه عملکرد منفعل کشورها در این جریان،  قطعا به ضرر شرکتهای خارجی خواهد بود.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اهمیت و برگزاری همایش تخصصی در روند کنونی صنعت خودرو گفت : حضور خودروسازان مطرح در همایش تخصصی صنعت خودرو موجب آشنایی بیشتر شرکتهای بزرگ خودروساز با ظرفیت ها و قابلیت های خودروسازی ایران می شود.

وی افزود : البته برگزاری این گونه همایش ها و مجامع نیز فرصتی جهت معرفی قابلیت و توانایی سایر کشورهای شرکت کننده و زمینه ای جهت سرمایه گذاری مشترک آنها نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد : ضمن اینکه با سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در صنعت خودرو ایران فن اوری و تکنولوژی های جدیدی نیز وارد کشور خواهد شد و زمینه ای برای طراحی پلت فرم های جدید و تولید خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب برای مصرف کنندگان داخلی و توسعه صادرات خودرو فراهم می شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دست آوردها در برگزاری همایش های تخصصی ، تاکید کرد : در جریان برگزاری این همایش باید شرکتهای داخلی و خارجی نسبت به تعامل و همکاری وسیع تر و بستن قراردادهای جدی اقدام کنند  تا نتیجه و دست آوردهای مهمی در این راستا حاصل شود.

نماینده بویین زهرا در خانه ملت افزود : البته  توافقاتی که در این جریان حاصل می شود تا حدودی به نتایج مذاکرات هسته ای بستگی دارد قطعا هر گونه توافق مثبت در این زمینه ، موجب تعهدات پایدار تری در حوزه صنعت خودرو خواهد شد.

عباسپور تصریح کرد : امروز بسیاری از کشورهای دنیا بر این موضوع واقف هستند که ایران بازار خوبی برای سرمایه گذاری است از سویی موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران به نحوی است که می تواند بازارهای جدیدی را برای شرکتها و سرمایه گذاران خارجی ایجاد کند بنابراین هر گونه عملکرد منفعل کشورها در این جریان،  قطعا به ضرر شرکتهای خارجی خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"