کد خبر: ۲۸۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳

تقویت صنایع خودروسازی ، پایانی بر رفع رکود اقتصادی و مشکل اشتغالزایی در کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  بی تردید کیفیت ، استاندارد و رقابت پذیری ، سه گزینه مهم تاثیر گذار در تحقق حماسه اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی است و این امر جز با برگزاری همایش های تخصصی در حوزه خودروسازی میسور نمی شود.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود :  سال گذشته با توجه به محدودیت ها و مسائلی که پیش روی ایران قرار داشت نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو با استقبال خوب شرکت های خودروساز بزرگ جهانی مواجه شد و این حرکت نتایج و اثار مطلوبی را به همراه داشت.

وی تصریح کرد : خوشبختانه در راستای این همایش تعامل بسیار خوبی بین شرکتهای خودروساز داخلی و شرکتهای صاحب برند دنیا کلید خورد به طوری که  در جریان برگزاری این همایش رقابت گسترده ای بین شرکتهای خارجی برای تعامل و سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران بوجود آمد.

وی تاکید کرد : خوشبختانه بستر بسیار خوب و مناسب بازار خودرو ایران برای سرمایه گذاری ، اشتیاق شرکتهای خارجی را برای جذب بازار ایران و سرمایه گذاری در این حوزه افزایش داده است.

وی گفت : قطعا این گونه اقدامات و تلاش ها  برای همکاری گسترده با صنایع بزرگ خودروساز و ارائه توانمندی های خودروسازان داخلی در تحقق و استمرار حماسه اقتصادی موثر بوده و این هدف جزء با رشد تولید و ارتقاء کیفیت و استاندارد در این صنعت ممکن نخواهد شد.

نماینده نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : برای پایان دهی به مشکلات رکود اقتصادی و افزایش ظرفیت اشتغالزایی در کشور نیاز است که صنایع خودروسازی کشور تقویت شوند و مسلما با مشارکت و سرمایه گذاری دو جانبه و حتی در غالب کنسرسیوم ها با کشورهای خارجی رشد کیفیت صنعت خودرو و به دنبال آن رشد اقتصادی و استمرار حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد.

پیرموذن با اشاره به اینکه برگزاری دومین همایش صنعت خودرو را باید به  فال نیک گرفت ، گفت : در جریان این اقدام باید از کلیه متولیان برگزاری این همایش تشکر کرد ضمن اینکه در این راستا باید شرایط را برای حضور جدی تر بخش خصوصی فراهم نمود تا علاوه  توسعه اشتغالزایی در کشور شاهد افزایش کیفیت خودروهای داخلی باشیم.

وی تصریح کرد :  امروز تعاملات و مراودات بین المللی شاه کلید رشد اقتصادی کشور است قطعا با  پر رنگ  شدن این تعاملات و با رفع موانع فرهنگی و استقبال از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در صنعت خودروسازی داخلی شاهد حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود .

 وی گفت : قطعا ایجاد قطب های جدید و توسعه سایت های خودروساز حتی با هدف مونتاژ در داخل و افزایش فعالیت صنایع داخلی موجب بارورتر شدن صنعت خودرو ایران خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"