کد خبر: ۲۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
گروه بین الملل: در آینده آزمون های تصادف با آدمک هایی انجام خواهد شد که برای ارزیابی تاثیر تصادف بر افراد چاق طراحی شده اند.

بهره گیری از آدمک های چاق در آزمون های تصادف

گروه بین الملل: در آینده آزمون های تصادف با آدمک هایی انجام خواهد شد که برای ارزیابی تاثیر تصادف بر افراد چاق طراحی شده اند.

به گزارش خبرخودرو، Humanetics سازنده اول آدمک های تست تصادف در دنیا است که روی طراحی و ساخت آدمک های جدیدی کار می کند که برای سازندگان و قانون گذاران اطلاعاتی در مورد تاثیر یک تصادف روی سرنشینان فراهم می سازد. ساخت آدمک های چاق به جای جمعیت چاق رو به شد در ایالات متحده یکی از جدیدترین پروژه های این شرکت است. در حال حاضر این شرکت آدمکی به وزن 123 کیلوگرم دارد.

مدیرعامل Humanetics، Chris O’ Connor گفت: "افراد چاق 78 درصد احتمال مرگ بیش تری در تصادفات دارند. دلیل این امر نحوه چاق شدن ما است. ما از ناحیه شکم و پهلو چاق می شویم و در حالت نشستن معمولی در وضعیت درستی قرار نمی گیریم."

اما چاقی تنها فاکتوری نیست که رانندگان را در معرض خطر آسیب جدی در یک تصادف قرار می دهد. سن نیز نقش مهمی در این امر دارد. به گفته این شرکت، صدمات جدی 20 درصد برای راننده های 50 ساله و 40 درصد برای رانندگان 80 ساله رخ می دهند.

Humanetics در حال ساخت آدمک هایی است که تاثیر تصادف بر رانندگان مسن تر را نیز ارزیابی می کند. این شرکت امیدوار است تا سال آینده نمونه اولیه ای از این آدمک داشته باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"