کد خبر: ۲۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳

به گزارش فارس، علی کفاشیان اظهار داشت: در جلسه امروز موارد مختلفی بحث و بررسی شد که یکی از آنها حق پخش تلویزیونی بود که فعلاً به نتیجه نهایی نرسید. باید با جاهای دیگر مذاکره کنیم تا این موضوع حل شود. باید بتوانیم موضوع حق پخش را حل کرده تا فوتبال را به مردم نشان دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورود شبکه خارجی قانونی است یا خیر، گفت: حتماً باید قانون را رعایت کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم فوتبال را پخش کنیم. شرایط دیگری هم هست که باید فراهم شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته‌اند اگر موضوع حق پخش رعایت نشود احتمال دارد فوتبال تعطیل شود، گفت: یکی از راه‌ها همین است اما علاقه‌داریم که مسابقات لیگ برتر را پخش کنیم. اگر به حق پخش لطمه بخورد در نهایت لیگ را تعطیل خواهیم کرد. حق پخش یکی از راه‌های درآمد فوتبال است که باید پرداخت شود اما فعلاً چیزی به ما داده نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی از شبکه خارجی برای پخش مسابقات شده است یا خیر،‌گفت: پیشنهاداتی داده‌اند چه داخلی چه خارجی که می‌خواهند مسابقات را پخش کنند. اگر با صدا و سیما به توافق نرسیم با آنها وارد مذاکره می‌شویم تا توافقات صورت بگیرد.

کفاشیان در مورد اینکه سازمان لیگ گفته است موارد مختلفی وجود دارد اما آن چیزی که مشخص است تا کنون چیزی صورت نگرفته است اگر بخواهیم این موضوع را از طریق هیأت دولت حل کنیم باید از طریق وزارت ورزش کارها را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا مسابقات تیم ملی هم با این روند پخش نخواهد شد، گفت: بازی‌های بین‌المللی تیم ملی مشکلی ندارد و تابع مقررات خاص خودش است و قابل پخش است. ما تصمیم گرفتیم که اگر قرار است بازی‌ها پخش نشود هیچ مسابقه‌ای از لیگ پخش نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توافقات اگر صورت بگیرد همان ۱۶۰ میلیارد خواهد بود یا خیر، گفت: همان مبلغ است و چیزی کم و زیاد نشده است. البته ما روی یک مبلغ پافشاری نکرده‌ایم بلکه گفته‌ایم موارد دیگر را هم بررسی کنیم ما می‌خواهیم هرچیزی هست داخل یک سبد بریزیم و با هم تقسیم کنیم یا اینکه یک شبکه خصوصی به ورزش اختصاص دهند و ما هزینه‌اش را هرچقدر باشد پرداخت می‌کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه اگر شبکه‌های خارجی حق پخش را بخرند، مسابقات را کارتی می‌کنند آن وقت شرایط چگونه می‌شود، گفت: ما توقع نداریم که آن را به مردم بفروشند برای این کار هم راه حل داریم البته تبلیغاتی که صدا و سیما در جریان بازی‌های لیگ به دست می‌آورد بالاست. ما می‌خواهیم حق پخش مسابقات داده شود تا بتوانیم کیفیت باشگاه‌های خود را بالا ببریم. اگر باشگاه حرفه‌ای می‌خواهیم باید موارد دیگر هم حرفه‌ای باشد.

وی در مورد اینکه گفته‌اند ضرغامی در صدا و سیما حضورش موقت است، عنوان کرد: من از این موضوع خبر ندارم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مسابقات پخش نمی‌شود و هواداران هم به ورزشگاه نمی‌روند گفت: اینطور نیست در استان‌ها تماشاگران از بازی‌ها استقبال خوبی می‌کنند اگر پخش نشود مردم به ورزشگاه می‌آیند و این کار به زمان نیاز دارد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا احتمال دارد دربی به تعویق بیفتد یا خیر،‌گفت:‌ این موضوع باید بررسی شود و احتمال جابجایی وجود دارد.

وی در مورد دیدار با ضرغامی عنوان کرد:‌ رسانه ملی مسابقات جام جهانی را به خوبی پوشش داد و ما هم از آنها تشکر کردیم. بحث حق پخش جدا، بحث تشکر به خاطر جام جهانی جدا. ما همیشه از رسانه ملی حمایت کردیم اما این دلیل نمی‌شود که آنها درآمد حاصل از پخش مسابقات را صرف کارهای خود کنند.

کفاشیان همچنین درباره مشکل مهرداد پولادی، گفت: هر موقعی مقررات اعمال شود مطابق آن عمل می‌کنیم.

وی درباره اینکه کسانی که خلاف می‌کنند، ۵ سال حبس خواهند داشت، گفت: بالاخره هر کسی قانون را دور بزند و خلاف کند حبس می‌شود. ما هم خلاف کنیم حبس می‌شویم. هیچ فرقی بین یک فوتبالیست و یک شهروند نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا پولادی به تیم ملی دعوت می شود، اظهار داشت: اگر قانون نگذارد مطابق مقررات نمی‌توانیم او را دعوت کنیم. هر چند یک بازیکن خوب باشد. او باید مشکلش را حل کند.

کفاشیان همچنین درباره اینکه گفته شده فدراسیون فوتبال باید فردی را که در اینچئون تخلف کرده به مراجع قضایی تحویل دهد، عنوان کرد: بخش قضایی فدراسیون باید او را معرفی کند و ما هم پیگیری می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قرار شده در جلسه بعدی که اگر بین شما و ضرغامی برگزار شود، رؤسای بسکتبال و والیبال نیز می‌خواهند حضور داشته باشند و این موضوع به شما کمک خواهد کرد، گفت:‌صدا و سیما باید حمایت کند. ما اگر متکی به بودجه دولت و اسپانسرها باشیم نمی‌توانیم این رشته‌ها را توسعه دهیم.

کفاشیان درباره تعویق دربی عنوان کرد: سازمان لیگ ممکن است جابجایی‌هایی داشته باشد اما آنها در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کنند.

وی درباره اینکه اگر پرسپولیس بازیکن نداشته باشد، دربی به تعویق خواهد افتاد عنوان کرد: اگر پرسپولیس بازیکن نداشته باشد احتمال تعویق وجود دارد اما ما نمی‌گذاریم پرسپولیس بازیکن نداشته باشد.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی عنوان کرد: با عراق یا کنیا صحبت می‌کنیم. بالاخره یک کشوری می‌آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"