کد خبر: ۲۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کیفیت سوخت و توزیع بنزین یورو 4 در کشور گفت : با توجه به اهمیتی که موضوع سلامت برای شهروندان دارد ، لازم است مسئولان به موضوع کیفیت بخشی به سوخت خودروها اهتمام ورزند .

بنزین تولید پالایشگاه ها هنوز به استاندارد لازم نرسیده است

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کیفیت سوخت و توزیع بنزین یورو 4 در کشور گفت : با توجه به اهمیتی که موضوع سلامت برای شهروندان دارد ، لازم است مسئولان به موضوع کیفیت بخشی به سوخت خودروها اهتمام ورزند .

فریدونی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت : سوخت مورد مصرف در خودروها باید مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شود چرا که در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا استاندارد یورو 5 و 6 در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: استاندارد یورو به معنای این است که بنزین تولید شده باید در خصوص اکتان ، میزان بنزن ، آروماتیک و اولفین ها در حد مناسبی از استاندارد باشد  و فرقی نمی کند که این بنزین وارداتی باشد یا در پالایشگاه داخلی تولید شده باشد .

فریدونی گفت : این در حالی است که بنزینی که در پالایشگاه ها تولید می شود هنوز به استاندارد لازم نرسیده و بنزین پتروشیمی ها نیز با توجه به گزارشات ارائه شده به مجلس به دلیل میزان بالای بنزن سرطان زا بوده است. 

وی در ادامه افزود : در حال حاضر در حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مورد نیاز است که 60 میلیون لیتر آن به طور روزانه در پالایشگاه های داخل تولید می شود . در خصوص 10 میلیون لیتر بنزینی که نیاز به واردات دارد باید تست های لازم در خصوص شاخص های استاندارد صورت گیرد تا بنزین غیر استاندارد وارد کشور نشود .

فریدونی در خاتمه خصوص بنزین تولید شده در پالایشگاه ها گفت :  از این میزان بنزین که در پالایشگاه های داخل تولید می شود ، در حدود یک پنجم دارای استاندارد یورو 4 بوده که در جایگاه های سوخت شهر تهران و کرج و اراک توزیع می شود . بنابراین باید سعی کنیم ، تا تمام 60 میلیون لیتر بنزین تولیدی را به شاخص های استاندارد لازم در زمینه استاندارد یورو 4 برسانیم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"