کد خبر: ۲۷۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
علي ولي زاده در روزنامه خراسان نوشت:

در روزهاي گذشته خبر اسيدپاشي در اصفهان در صدر اخبار اجتماعي قرار گرفت. حادثه اسيدپاشي از اخبار تلخي بود که مردم و مسئولان درباره آن با هم نظر مشترکي داشتند و دارند و اتفاق نظر دارند که نفس حرکت اقدامي زشت، غيرانساني و غيرشرعي است و بايد اسيدپاش دستگير و به اشد مجازات محکوم شود.

تا امروز صبح گروه، جريان و فردي از اين اقدام حمايت نکرده و همه اظهار تنفر کرده اند و از سويي دستگاه هاي مسئول نيز ضمن محکوميت اين کار وعده دادند در اسرع وقت مرتکب يا مرتکبان را به اشد مجازات محکوم کنند، اما در روزهاي اخير تحرکاتي ديده مي شود که بايد گفت به نوعي کمک به اسيدپاش هاست و اقدامي بدتر يا مشابه اسيدپاشان است.اين اقدام از سوي افرادي است که به نام دفاع از حق کساني که مورد اسيدپاشي قرار گرفتند در صف مدافعان برخورد با اسيدپاش ها متمسک به دروغ و شايعات شده اند.

دروغ ها و شايعاتي که تأثير آن ها به مراتب از اقدامات ۴ مورد اسيدپاشي در اصفهان بيشتر است، به گونه اي که آن ها مي خواهند وانمود کنند که اسيدپاشي تنها در اصفهان نبوده و در جاهاي ديگر نيز وجود داشته و دارد. در همين راستا گاه از اسيدپاشي در تهران، شيراز و مشهد و... مي گويند اين در حالي است که خود آن ها مي دانند که چنين چيزي نيست.

براي نمونه خبري را در خصوص اسيدپاشي در مشهد به نقل از روزنامه خراسان در برخي شبکه هاي اجتماعي منتشر کرده اند. اين در حالي است که خبر ياد شده در ۳۰ آبان ۹۰ يعني ۳ سال قبل در روزنامه چاپ شده و حتي در خبر منتشره توسط همان شبکه ها تاريخ درج آن پاک نشده است. گويا فراموش کرده اند تاريخ آن را پاک کنند يا اين که مطمئن بودند که خبر آنقدر هيجان دارد که خواننده به تاريخ آن اعتنا نکند. ضمن اين که روزي که اين مسئله رو شد به مخاطب بگويند ما خبر را بدون دست کاري در اختيار شما گذاشتيم ولي شما به تاريخ آن توجه نکرديد.

بالاخره وجود اين خبر نشان مي دهد که برخي در قالب دفاع از قربانيان به شايعاتي دست مي زنند که عمق آن از حرکت انجام شده در اصفهان به مراتب فراتر است و ايجاد استرس اسيدپاشي را در سطح کشور تداعي مي کند. به نظر مي رسد برخي اصرار دارند به روح مردم اسيد بپاشند و به نوعي اين استرس را گسترش دهند. از پخش خبر سال ۹۰ تا شوخي کثيف پاشيدن آب روي زنان و دختران همه و همه نشان مي دهد که در اين شرايط هوشياري مردم و مسئولان لازم است تا برخي نتوانند به بهانه يک واقعيت استرس ياد شده را تحميل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"