کد خبر: ۲۷۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به رشد تولید تایر در نیمه اول سال 93 گفت : در شش ماهه اول امسال تولید تایر بر مبنای حلقه ای 12 درصد و وزنی 3 درصد رشد داشته است.

درخواست افزایش قیمت لاستیک متناسب با نرخ تورم

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره  به رشد تولید تایر در نیمه اول سال 93 گفت : در شش ماهه اول امسال تولید تایر بر مبنای حلقه ای 12 درصد و وزنی 3 درصد رشد داشته است.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : آمار تولید در این مدت حاکی از افزایش بیشتر تولید تایرهای سواری نسبت به تایرهای سنگین است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست تولیدکنندگان تایر نسبت به افزایش قیمت لاستیک توسط دولت ، تاکید کرد : با وجود پی گیری های صورت گرفته توسط انجمن و مراحلی که در این ارتباط طی شده اما تاکنون هیچ گونه دستور العملی از سوی دولت مبنی با افزایش قیمت تایرهای داخلی به انجمن ابلاغ نشده است.

وی اظهار داشت :  انجمن صنفی تایر و تولیدکنندگان در این صنعت با توجه به تورم بالای 20 درصدی در کشور ، خواهان افزایش قیمت تایر بر مبنای نرخ تورم هستند.

وی گفت : در اقتصادی که تورم آن بالای 20 درصد است و تولیدکنندگان تایر نیز در همین اقتصاد مشغول فعالیت هستند و ناگزیر به تامین مواد اولیه ، ابزار و تجهیزات و کارگر ، دستمزد و سایر هزینه ها در چنین شرایط اقتصادی هستند  چرا باید از افزایش قیمت تایر متناسب با نرخ تورم منع شوند به طوری که تاکنون موفق به دریافت مصوبه ای در این ارتباط نشده ایم و اجازه افزایش قیمت  به کارخانجات تولیدی ارائه نشده است.

 وی تصریح کرد : متاسفانه هم اکنون هزینه تورمی در این بخش از جیب تولیدکننده تایر پرداخت می شود.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه از افزایش واردات تایر به کشور خبر داد و گفت : از ابتدای امسال روند واردات انواع تایرهای سنگین به خصوص از مبادی کشور چین ، سیر صعودی داشته است.

تنها با اشاره به تاثیر واردات تایرهای سنگین چینی بر افزایش ریسک نقص ایمنی در جاده های کشور اظهار داشت : متاسفانه افزایش واردات تایرهای سنگین چینی موجب به خطر افتادن جان و مال مردمی می شود که در جاده های کشور تردد می کنند.

وی تعرفه پایین واردات لاستیک و استفاده از ارز مبادله ای را در افزایش واردات تایر به کشور موثر ذکر کرد و تاکید کرد : هم اکنون بخش قابل توجهی از واردات تایر های چینی با استفاده از ارز مبادله ای صورت گرفته است و عملا این مساله امتیازاتی است که واردکنندگان داشتند و از آن بهره بردند.

وی همچنین به افزایش واردات تایرهای سبک در سال جاری اشاره کرد و  گفت : متاسفانه واردات تایرهای سنگین مشکلات بیشتری را ایجاد کرده و عملا موجب افت فروش تایرهای داخلی شده است.

وی افزود : باید تعرفه واردات تایر افزایش یابد که خوشبختانه بر اساس اطلاعات موجود هم اکنون این مسئله در دست مطالعه و بررسی است.

وی گفت : قطعا افزایش تعرفه واردات تایر به نفع تولیدکننده داخلی خواهد بود همچنین با توجه به مبادی که تایرها وارد می شوند و غالبا کشورهای آسیای جنوب شرقی و عمدتا چین است این مساله موجب تامین نافع مصرف کنندگان نیز خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"