کد خبر: ۲۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در رابطه با انتقاد نسبت به اتوبوس های برقی مبنی بر استفاده آنها از برق شهری وسوخت های فسیلی گفت: عرضه این اتوبوس ها برای داشتن هوایی پاک بهترین گزینه است.

اتوبوس های برقی بهترین راه حل برای هوای پاک تهران

به گزارش خبرخودرو مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در رابطه با انتقاد نسبت به اتوبوس های برقی مبنی بر استفاده آنها از برق شهری وسوخت های فسیلی گفت: عرضه این اتوبوس ها برای داشتن هوایی پاک بهترین گزینه است.

سنندجی در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: اتوبوس های پاک دو دسته هستند . اتوبوس های برقی که آلایندگی ندارند و اتوبوس های هیبریدی که شروع حرکتشان با سوخت فسیلی است  و به هیچ عنوان قابل مقایسه با اتوبوس هایی که در حال حاضر استفاده می شوند نیستند بنابراین عرضه این نوع اتوبوس ها می تواند راهکار خوبی برای کاهش آلایندگی هوای تهران باشد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای اتوبوس ها برقی وجود داشت تاظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این اتوبوس ها در گذشته داشتند شاخک های آن ها بود که خصوصا در میدان ها و هنگام دور زدن این شاخکها از سیم اصلی جدا می شد در حالی که در طراحی جدید سعی شده است این مشکل بر طرف شود به نحوی که برق این اتوبوس ها از روی زمین وصل شود و یا اگر قرار است هوایی باشد سیم های جدیدی باشد که امکان جدایی آنها وجود نداشته باشد.

وی در ادامه خصوص واردات اتوبوس گفت: در حال حاضر برنامه ای برای ورود اتوبوس های جدید نداریم بلکه قرار است همان اتوبوس های قدیمی بازسازی و مورد استفاده قرار گیرد.

سنندجی در پایان درباره زمان ورود این اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل عمومی و مسیر حرکت آن اظهار داشت: هم اکنون در حال انجام کار کارشناسی بر روی مسیرها هستیم و سعی داریم تا پایان سال امکان استفاده مردم از این اتوبوس ها را فراهم کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"