کد خبر: ۲۷۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

تسنیم: وزیر خارجه آمریکا که در برلین به سر می‌برد با صدراعظم آلمان دیدار کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا که در برلین به سر می‌برد با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کرد.

گفته می‌شود برنامه هسته‌ای ایران، بحث‌های چگونگی مقابله با داعش و بحران شیوع بیماری ابولا از جمله محورهای مورد بحث دو طرف در این دیدار بوده است.

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات آلمان صبح امروز وارد برلین شد و در ابتدا با فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان دیدار و در کنفرانس خبری مشترکی با وی شرکت کرد.

جان کری در این کنفرانس خبری درباره مذاکرات با ایران گفت: به هر گونه تصمیم کنگره درباره ایران احترام می‌گذاریم و تحریم‌ها را در حال حاضر تعلیق نمی‌کنیم.

وی افزود: ما خواهان همکاری بین المللی درباره جنگجویان خارجی در داعش هستیم.

وی در ادامه گفت دولت اوباما در نظر دارد تا به طور کامل درباره مذاکرات کنونی با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور، رایزنی کند.

کری در پاسخ به سوالی در این باره که آیا قانونگذاران آمریکا ممکن است از روند تصمیم گیری درباره موضوع ایران کنار گذاشته شوند گفت: من شخصا معتقدم، همانطور که رئیس جمهور نیز اعتقاد دارد، کنگره نقش فوق العاده مهمی در این قضیه دارد و کنگره در این موضوع نقش ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت تعلیق احتمالی تحریم‌های ایران در هر گونه توافق هسته‌ای گفت به هیچ وجه به این معنی نیست که کنگره از این فرایند بیرون گذاشته شود یا در پایان کنگره هیچ نظری اعمال نکند.

جان کری افزود: ما در خصوص موضوع ایران جلسات استماع و چانه زنی‌های زیادی را پیش بینی می کنیم. قطعا در هفته‌های بعدی که به پیش می رویم گزارش دهی به کنگره خواهیم داشت و به دنبال تعامل عمیق و جدی با کنگره در این خصوص هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"