کد خبر: ۲۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، در اين ماه جمعا تعداد 23 مدل خودرو توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران مورد بازرسي قرار گرفت كه 18 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 5 مدل نیز در سطح كيفي خوب قرار گرفتند.

گرند ویتارا کمترین نمره منفی را گرفت

به گزارش خبرخودرو ، گزارش تحليلي ارزشيابي خودروهاي ساخت داخل در شهريورماه 93 توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد.

در اين ماه جمعا تعداد 23 مدل خودرو توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران مورد بازرسي قرار گرفت كه 18 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 5 مدل نیز در سطح كيفي خوب قرار گرفتند.

بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز جهت ارزشیابی محصولات، مجموع خودروهاي توليد شده اعم از سبك و سنگين، نسبت به ماه قبل با افزایش 12.4 درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی 97.2 درصدي مواجه گرديد.

در اين ماه 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و يك درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواري شاهد روند رو به رشد 12.4 درصدي توليد نسبت به ماه قبل بوديم که افزایش توليد خودروهای پژو 206، سایپا X132 و تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند صعودی مي باشند. از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در مورد تيراژ تولید خودروهاي ساخت داخل، مي‌توان به قطع توليد خودروهاي لیفانX60 و ام وي ام X33 اشاره نمود.

همانطور كه در جدول رده‌بندي كيفي خودروهاي سواري قابل مشاهده است، به طور كلي خودروي سوزوكي گراند ويتارا محصول شركت ايران خودرو خراسان كمترين ميزان نمره منفي و خودروي ام وي ام 110 محصول شركت مديران خودرو بيشترين نمره منفي را در اين ماه از آن خود كرده اند.

در شهريور ماه سال جاري سوزوكي گراند ويتارا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قيمتي بالاي 100 ميليون تومان مورد ارزيابي قرار گرفت و با كسب 16.7 نمره منفي، كيفي ترين خودرو در بين تمام گروه هاي قيمتي شناخته شد.

همانطور كه قبلا نيز اشاره شد به دليل قطع توليد خودروهاي لیفانX60 و ام وي ام X33، در اين ماه خودرويي در گروه قيمتي بين 60 تا 80 ميليون تومان مورد ارزيابي قرار نگرفت.

همچنين در گروه خودروهاي بين 40 تا 60 ميليون تومان تندر 90 اتوماتيك محصول شركت ايران خودرو با 20.5 نمره منفي كمترين نمره منفي را از آن خود كرد و در سطح كيفي A+ قرار گرفت. پس از آن نيز جك 5J اتوماتيك، ليفان 620 و ام وي ام 530 هر كدام به ترتيب 45.5، 51.3 و 56.3 نمره منفي كسب كردند و در سطح كيفي A قرار گرفتند.

شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران در اين ماه 15 خودرو  بين 20 تا 40 ميليون تومان را مورد ارزشيابي قرار داد كه از ميان آن ها شش خودرو رتبه كيفي A+، هفت خودرو رتبه كيفي A و دو خودرو رتبه كيفي B+ را از آن خود كرد. در اين گروه پارس تندر با 20.5 نمره منفي در گروه كيفي خيلي خوب و در صدر قرار گرفت و پس از آن تندر90 پارس خودرو و ايران خودرو با 20.7 نمره منفي در جايگاه هاي بعدي جاي خوش كردند. در انتهاي جدول اين گروه قيمتي نيز خودروهاي تيبا با 60.8 نمره منفي و ام وي ام 110 با 85 نمره منفي به چشم مي خورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"