کد خبر: ۲۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

باشگاه خبرنگاران:ارتش آمریکا روز دوشنبه از سقوط یک فروند پهپاد این کشور به دلایل نامعلوم در فرودگاه نیامی پایتخت کشور آفریقایی نیجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در اروپا و آفریقا که مقر آن در آلمان است در پاسخ کتبی به پرسش خبرگزاری فرانسه در مورد انتشار خبر این پهپاد گفت این پهپاد مسلح نبوده و به علت نامعلوم سقوط کرده و در اثر سقوط آن هیچکس هم زخمی نشده است و تحقیقاتی نیز برای مشخص شدن دلایل وقوع این حادثه آغاز شده است.

به گفته یک مقام سازمان هواپیمایی کشوری نیجر، فرودگاه نیامی به علت وقوع این حادثه چند ساعتی تعطیل و متعاقبا گشوده شد. یک پرواز حامل زائران خانه خدا از مبدا مکه نیز مجبور شد در فرودگاه واگادوگو، پایتخت کشور بورکینافاسو فرود بیاید.

ارتش فرانسه نیز از دسامبر دو هزار و سیزده دو فروند پهپاد خود را در فرودگاه نیامی مستقر کرده است.

ارتش آمریکا که پهپادهایی در نیامی مستقر دارد، در ماه سپتامبر اعلام کرد این پهپادها را که تعداد آنها فاش نشده است، به آگادیز در هفتصد و چهل کیلومتری شمال نیامی منتقل خواهد کرد.

آمریکا از یک سال و نیم پیش برای اجرای عملیات پشتیبانی اطلاعاتی از نیروهای فرانسوی، پرواز این پهپادها را در نیجر آغاز کرد. فرانسه در ژانویه دو هزار و سیزده عملیات نظامی را برای حمله به مواضع شورشیان در کشور مالی، همسایه نیجر آغاز کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"