کد خبر: ۲۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در صورتی که پتانسیل و توان تحقیقاتی شرکتهای خودروساز داخلی در کنار یکدیگر قرار گیرد مسلما هر تلاشی در حوزه طراحی پلت فرم هزینه کمتر و کارایی بالاتر را موجب خواهد شد .

طراحی پلت فرم داخلی گامی موثر در توسعه خودروسازی کشور

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در صورتی که پتانسیل و توان تحقیقاتی شرکتهای خودروساز داخلی در کنار یکدیگر قرار گیرد مسلما هر تلاشی در حوزه طراحی پلت فرم هزینه کمتر و کارایی بالاتر را موجب خواهد شد .

دکتر مرزبان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : قطعا این روند می تواند به رشد هر دو شرکت خودروساز داخلی نیز کمک نماید.

وی با اشاره به طراحی موتور در شرکتهای خودروساز این اقدام را حرکت بسیار خوبی توسط شرکتهای خودروساز دانست و گفت :

در صورتی که چنین اقداماتی توسط شرکتهای خودروساز انجام و دوام داشته و متوقف نشود حرکت بسیار خوبی است چرا که مهم تر از راه اندازی یک خط ، دوام و توسعه است آن است  که باید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد : باید خطی که راه اندازی می شود موتورهای قوی تر و با توان بالاتر و امکانات متنوع تری را تولید نماید چنانچه مطرح شده  که ایران خودرو بنا دارد موتورهای با استاندارد های بالاتر یورو5 و 6 را در آینده نزدیک طراحی و تولید نماید.

وی گفت : هر اقدامی که در جهت خودکفایی در کشور صورت گیرد و به لحاظ علمی و صنعتی موجب پیشرفت است قطعا مورد استقبال جامعه واقع خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به حرکت هایی که در حوزه طراحی پلت فرم در داخل صورت گرفته است ، گفت : طراحی پلت فرم در داخل نه تنها به صنعت خودرو بلکه به بسیاری از صنایع داخلی کمک خواهد کرد.

مرزبان افزود : البته هر گونه همکاری با شرکتهای بزرگ و بین المللی در طراحی پلت فرم قطعا حرکت مناسب و گامی مثبت در این راستا خواهد بود.

وی با  اشاره به لزوم همکاری مشترک خودروسازان در طراحی پلت فرم تاکید کرد : با توجه به هزینه زیادی که هر پروژه تحقیقاتی به شرکتها تحمیل می شود بنابراین در صورتی که در طراحی پلت فرم همکاری مشترکی در حوزه تحقیقات بین شرکتها صورت گیرد مسلما هزینه کمتری بر شرکتها وارد خواهد شد.

وی گفت :  البته یک زمانی طرح از ادغام شرکتها مطرح بود ولی به نظر نمی رسد که نیازی به ادغام باشد همین که شرکتها در بخشی از فعالیت ها با یکدیگر همکاری کنند هدف شرکتها تامین می شود.

وی اظهار داشت : اقدام در جهت طراحی پلت فرم در داخل موجب رشد کلی صنعت خودرو می شود بنابراین اگر ان چه که ادعا می شود صورت گیرد و در داخل پلت فرم طراحی شود گام بزرگی در رشد صنعت خودرو بوده و می تواند منشاء تحولات بزرگی در کشور نیز شود.

وی تصریح کرد : این حرکت می تواند خودروسازان در مسیر توسعه قرار داده و موجب تنوع در تولید و مانور بر روی قیمتها شده و شرکتها  می توانند در عرصه رقابت با خودروسازان خارجی بسیار موفق عمل نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"