کد خبر: ۲۷۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳

لزوم نهادینه شدن فرهنگ ارگونومی در صنایع خودروسازی کشور

به گزارش خبرخودرو، دومین همایش کشوری ارگونومی در صنایع خودروسازی صبح امروز با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت های خودروساز و اساتید دانشگاه در شرکت پارس خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، مدیرعامل شرکت پارس خودرو در این همایش ضمن اشاره به ضرورت  نهادینه شدن فرهنگ ارگونومی در صنایع خودروسازی گفت : اجرای ارگونومی به عنوان ابزاری در جهت رضایت شغلی و آسایش کارکنان قطعا تاثیر مستقیم و مثبتی در دستیابی سازمان ها به اهداف کلان در حوزه بهره وری ، سوددهی و ارتقاء کیفیت محصولات خواهد داشت.

مهندس آقا محمدی افزود : هر گونه سرمایه گذاری در زمینه ارگونومی منجر به  ایجاد محیطی شاد و ایمن و عاری از خطر در بنگاههای تولیدی و اقتصادی و رضایت کارکنان و در نهایت افزایش بهره وری و توسعه کیفیت و رضایت مشتریان خواهد شد.

وی تصریح کرد : برای ایجاد چنین هدفی در بنگاهها و صنایع خودروسازی باید نسبت به سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و  نهادینه شدن فرهنگ ارگونومی اهتمام و همت لازم صورت گیرد.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به وجود دیدگاههای متفاوت در حوزه ارگونومی در بنگاههای تولیدی خاطر نشان کرد : دو دیدگاه همواره در این حوزه وجود داشته  نگاهی که معتقد به نقش مستقیم و موثر ارگونومی با اهداف سازمان دارد که موجب سهولت در دستیابی به اهداف می شود که بیشتر در کشورهای توسعه یافته چنین دیدگاه و فرهنگی حاکم است.

مهندس آقامحمدی افزود  : دیدگاهی بعدی که نقطه مقابل نگاه اول است و معتقدند که ارتباط کمرنگی بین رضایت شغلی و دستیابی به اهداف سازمان و افزایش بهره وری و در نهایت رضایت مشتری در بنگاهها وجود دارد و معتقدند که اجرای ارگونومی تاثیر چندانی در این راستا نخواهد داشت .

وی با حمایت از دیدگاه اول و با تاکید بر تاثیر مستقیم رضایت شغلی در دستیابی به اهداف سازمان ها ، خاطر نشان کرد : هر گونه سرمایه گذاری بر روی محیط کار و ایجاد شادابی و صمیمیت و ایمنی محیط کار و تطبیق درست کاربر با محیط کار منجر به افزایش راندمان و بهره وری بیشتر و دسترسی به کیفیت بالاتر خواهد شد.

وی تصریح کرد : واقعیت این است که ارتباط مستقیمی بین رضایت شغلی که ناشی از عوامل زیادی است و ارگونومی یکی از این شاخص ها است و سوددهی بنگاه و مشتریان وجود دارد.

وی در پایان تاکبد کرد : قطعا برگزاری این گونه همایش ها موجب ترویج فرهنگ ارگونومی و ایجاد محیط کار ایمن و مناسب برای کارگران خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"