کد خبر: ۲۷۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اعلام این خبر گفت: جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند. بخشداران، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر افراد با نفوذ برای تشویق بیسوادان به سوادآموزی کمک کنند.

به گزارش نسیم علی باقرزاده در هم‌اندیشی دستگاه‌های مشارکت‌کننده در سوادآموزی در سالن غدیر آموزش و پرورش خوزستان، به تشریح آثار سوء بیسوادی در جامعه و خانواده پرداخت و گفت: افراد بیسواد با مسائل اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دچار مشکل شده و معمولاً توانایی حل مشکلات را ندارد. بیسوادی در بسیاری از حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اثرات زیان‌باری دارد.

او گفت: آموزش جزء حقوق بشر است؛ هر فردی که شرایط آموزش شهروندان را فراهم نکند، در حقیقت حقوق بشر را نقض کرده است.

باقرزاده گفت: برای حل معضل بیسوادی به یک عزم ملی و تلاش همگانی نیاز است و بخشداران، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر افراد با نفوذ هر شهر یا روستا می‌توانند افراد بیسواد را برای جذب در سوادآموزی تشویق و ترغیب کنند؛ در حقیقت دستگاه‌های دولتی و یا حتی خصوصی می‌توانند مشوق‌های مختلفی را به افراد سوادآموز ارائه کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی افراد 10 تا 49 ساله است. عمده جمعیت بیسواد کشور بالای 50 سال سن دارند، "یک سوم" بیسوادان کشور مرد و "دو سوم" زن هستند.

باقر زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه دولت به مسأله سوادآموزی بسیار حساس است، امسال در سایر ارگان‌ها 11 درصد افزیش بودجه داشته‌ایم، اما این افزایش بودجه با وجود کمبود اعتبارات در نهضت سوادآموزی 25 درصد بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"