کد خبر: ۲۷۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : ارتقاي کیفیت در صنعت خودرو با ارائه طرح های مختلف و تصویب آنها حاصل نمی شود.

نقدی بر نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری مستمر در صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو،  یک کارشناس صنعت خودرو گفت : ارتقاي کیفیت در صنعت خودرو با ارائه طرح های مختلف و تصویب آنها حاصل نمی شود.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،با اشاره به اینکه رشد کیفیت در صنعت خودرو نیاز به طرح و قانون ندارد افرود : صنعت خودرو ایران نیازی به طرح هایی که عنوان می شود ندارد چرا که مشکل صنعت خودرو و راهکارهای رفع آن کاملا مشخص و روشن است.

وی تصریح کرد : مشکل اصلی امروز صنعت خودرو کیفیت است که این مساله از چند عامل مدیریت ضعیف ، نبود آموزش ، عامل نیروی انسانی و سرمایه  ناکافی ناشی می شود که در صورتی که این موارد  تلفیق ، ترکیب و هماهنگ شوند به افزایش کارایی و بهره وری و نهایتا کیفیت منتج خواهد شد.

وی تاکید کرد : صنعت خودرو سیستم  و مجموعه ای است که باید همه بخش های آن در هماهنگی با یکدیگر کار کند اگر نیروی انسانی متخصص در صنعت خودرو وجود داشته باشد اما مواد اولیه خوب و مدیریت درستی صورت نگیرد قطعا کیفیت حاصل نخواهد شد.

وی گفت : در صورتی که همه عوامل موثر در کیفیت به صورت هماهنگ با یکدیگر و همزمان فعالیت کنند  مسلما کیفیت در صنعت خودرو ایران ارتقاء خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت : متاسفانه هم اکنون عواملی چون آموزش ، سرمایه و نیروی انسانی و مدیریت در صنعت خودرو ایران ضعیف است  مسلما دستیابی به کیفیت مورد نظر در این صنعت مستلزم دستیابی به این شرایط و حمایت دولت دارد.

امینی گفت : امروز صحبت ها و مطالبی که در خصوص کیفیت در صنعت خودرو مطرح می شود تکرار همان مواردی است در سالهای قبل مطرح شده و چه بسا نکات و موارد مطرح در گذشته بسیاربهتر از مطالبی است که امروز عنوان می شود.

وی تصریح کرد : نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری مستمر در صنعت خودرو متاسفانه مسائل امروز در حوزه کیفیت را موجب شده است در حالی که سمینارهایی که در سالهای قبل در خصوص کیفیت خودروهای داخلی برگزار می گردید صحبتهایی که که امروز نیز مطرح می شود اما به نظر می رسد مروری بر مطالب گذشته صورت نمی گیرد و اینکه چرا حرف هایی که در گذشته مطرح شده تاکنون اجرایی نشده است؟

وی اظهار داشت : هم اکنون اصلی ترین مساله در صنعت خودرو دو گزینه کیفیت و ایمنی است در صورتی که این دو موضوع مهم در کنار یکدیگر در صنعت خودرو لحاظ نشود قطعا شاهد ارتقای صنعت خودرو نخواهیم بود.

وی در ادامه به تاثیر قطعات مورد استفاده در رشد کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و یاد آور شد : برای رشد و ارتقای کیفیت در صنعت خودرو باید به صنعت قطعه سازی و کیفیت در این بخش توجه بیشتری شود در حالی که در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها و مشکل نقدینگی،  این صنعت با مشکلاتی مواجه شده و در نهایت باعث ورود و استفاده ازقطعات بی کیفیت چینی در خط تولید خودروسازان شده است.

وی گفت : البته کیفیت تولید در صنعت قطعه سازی ایران در سالهای گذشته روند خوبی داشته است اما متاسفانه در سالهای اخیر بواسطه مشکلاتی موجود شاهد افت در این حوزه بوده ایم به همین جهت افت کیفیت در حوزه خودروسازی نیز در این زمان از همه  بیشتر است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"