کد خبر: ۲۷۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
روزنامه شرق: رییس‌ «قرارگاه عمار» می‌گوید نیروهایی که در زمان ریاست‌جمهوری سید‌محمد خاتمی هم به‌صورت «خودجوش» اقدام عملی برای مقابله با بدحجابی انجام می‌دادند باید مجوز می‌گرفتند. مهدی طائب تاکید کرده: «اگر کسی اقدام عملی بکند و مجوز نداشته باشد، اقدامی حرام انجام داده است. آن چیزی که ولی‌فقیه تایید کرده است، تذکر لسانی است.» او همچنین گفته: «اگر کسی اقدام عملی بکند و مجوز نداشته باشد این اقدام از بعد اجتماعی، نوعی جرم محسوب می‌شود.»

مهدی طائب هفته گذشته نیز در واکنش به صحبت‌های دبیرکل انصار حزب‌الله مبنی بر اینکه «انصار برای فعالیتش نیازمند مجوز نیست» گفته بود: «با وجود فعالیت نیرو‌های انتظامی برای مقابله با بدحجابی، نیازی به برادران انصار حزب‌الله و گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیست.»

طائب روز گذشته در گفت‌وگو با «آریا» نیز بار دیگر تاکید کرد که «ولی‌فقیه تنها تذکر لسانی را تایید کرده است... اقدام عملی در جامعه اسلامی به بی‌نظمی می‌انجامد و بی‌نظمی بالاترین ناهنجاری است و حقیقت امنیت اجتماعی را از بین می‌برد.»

به اعتقاد او «تذکر لسانی منعی ندارد و مومنان باید انجام دهند اما تذکر عملی، در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی بدون مجوز، ممنوع بود. آن زمان هم کسی اقدامی عملی نمی‌کرد و اگر هم انجام می‌داد به فرد خاطی تذکر می‌دادند و با او برخورد می‌کردند که بدون مجوز، دست به اقدامی خودسر زده است.»

مهدی طائب همچنین گفته: «بدحجابان ایمان کامل به خدا ندارند» و دلیل اصلی گسترش بدحجابی در کشور را «ضعف ایمان» دانسته است. هرچند او گفته ارزیابی‌اش اینگونه است که «با توجه به رسانه‌ها و تخریب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، جامعه خوب عمل کرده است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"