کد خبر: ۲۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
به گزرش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : گره خوردن مباحث کلی اقتصاد با جریان مذاکرات هسته ای و ارتباط نادرست این دو موضوع از سوی سرمایه گذاران، موجب ابهام در بازار سرمایه شده است.

کندی نوسانات سهام گروه خودرویی در هفته جاری

به گزرش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : گره خوردن مباحث کلی اقتصاد با جریان مذاکرات هسته ای و ارتباط نادرست این دو موضوع از سوی سرمایه گذاران، موجب ابهام در بازار سرمایه شده است.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در چنین شرایطی هرگونه اخبار خوشایند می تواند تاثیر مثبتی را در بازار سرمایه ایجاد کند اما قطعا انتشاراخبار خنثی تاثیر منفی را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران نباید در این شرایط به مسائل حاشیه ای بپردازند، تاکید کرد : البته مسائل هسته ای ، موضوع حاشیه ای نیست ولی نسبت به سودسازی شرکت ها شاید یک به صد باشد بدین معنی که مسائل هسته ای یک درصد و سود دهی شرکتها 99 درصد در وضعیت بازار سرمایه تاثیر گذارند.

وی با توجه به روند کلی رو به رشد سودآوری شرکتهای بورسی خاطر نشان کرد : کما کان گزارشات شش ماهه و یک ساله بازار و درصد تحقق آن بر این موضوع تاکید دارد که سود آوری شرکتهای بورسی نه تنها با مشکلی مواجه نیست بلکه روند بازار رو به رشد بوده است .

وی گفت : ارتباط مستقیم این مسائل به یکدیگر به نظر می رسد ناشی از هیجانات کاذبی است که سرمایه گذار به دنبال آن بوده و قطعا این مسیر به سرمایه گذار ضربه خواهد زد.

وی  تاکید کرد : در صورتی که سرمایه گذاران بخواهند آینده مذاکرات را به بازار سرمایه گره بزنند قطعا متضرر خواهند شد چرا که در بلند مدت کسانی برنده هستند که دیدگاه بلند مدت داشته و به میزان سود آوری ، فروش  و نحوه توزیع سود شرکت ها توجه دارند.

وی تصریح کرد : یک خبر نمی تواند آینده شرکت های بورسی را تهدید و یا موجب رونق آن شود.

کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه با اشاره به وضعیت سهام شرکتهای خودرویی در بازار بورس گفت : پس از خوشبینی اولیه ای که ایجاد گردید ، بازار سرمایه در حالت سر به سر قرار گرفت ولی گروه خودرویی که همواره نسبت به سایر گروهها واکنش شدیدتری نسبت به مذاکرات هسته ای داشته است در دو سه روز گذشته به صورت جزیی روند منفی معاملاتی را داشته است اما معاملات پر حجم بوده و همین حجم بالای معاملات در گروه خودرویی گویای این واقعیت است که نگاه به سرقفلی شرکتهای خودرویی مثبت است و این دیدگاه است که با وجود قیمت های منفی ، خرید های پرحجمی در گروه خودرویی صورت می گیرد.

شیخی افزود : در چند روز اخیر نوسانات در بازار سهام گروه خودرویی بسیار کوتاه و عملا غیر قابل محاسبه بوده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"