کد خبر: ۲۷۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت اعلام وزارت کشور، آماده همکاری برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی است.

آماده نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها هستیم

به گزارش خبرخودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت اعلام وزارت کشور، آماده همکاری برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی است.

رسول یاراحمدی، مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: این وزارتخانه در مسیر اجرای ارائه برنامه اجرایی نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی درون کلانشهرها که با هدف کاهش آلودگی هوا در دولت مصوب شده است، آمادگی دارد تا هر زمان که از سوی وزارت کشور نیازهای شهرهای بزرگ اعلام شود، اقدام به تولید خودروهای مورد نیاز کند.

وی افزود: ناوگان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و وانت بارهایی که در درون شهرها با مجوز تردد می‌کنند در برنامه تعویض قرار دارند و در صورتی که بخواهیم از آلودگی هوا در کلانشهرها بکاهیم باید ناوگان حمل و نقل کشور را نوسازی کنیم.

یاراحمدی ادامه داد:استفاده از خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار دارد و در این مسیر تاکنون دو نوع از این خودروها مجور ورود پیدا کرده‌اند و کارخانه‌های خودروسازی کشور نیز بعنوان نمونه چند دستگاه خودروی هیبریدی تولید کرده‌اند.

وی با بیان این‌که استفاده از خودروها و موتور سیکلتهای برقی می‌تواند در حفظ محیط زیست کشور بویژه در کلانشهرها تاثیرگذار باشد گفت: امید است با سرمایه‌گذاریهای جدید و برنامه‌ریزیهای بلندمدت استفاده از سوختهای جدید در ناوگان حمل و نقل کشور شتاب یابد.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: باید تمام وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذیربط با همکاری و تعامل بیشتری تلاش کنند تا حفظ محیط زیست بعنوان یک اولویت ملی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"