کد خبر: ۲۷۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با توجه به بازگشایی مدارس ،مراکز علمی و دانشگاهی و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و با اشاره به اقدامات شایسته ای که از طرف شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام گرفته بیان داشت : بسیار دور از انصاف خواهد بود که تحولاتی را که در ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته را نادیده بگیریم .

از سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی خبری نیست

به گزارش خبرخودرو، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با توجه به بازگشایی مدارس ،مراکز علمی و دانشگاهی و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و با اشاره به اقدامات شایسته ای که از طرف شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام گرفته بیان داشت : بسیار دور از انصاف خواهد بود که تحولاتی را که در ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته را نادیده بگیریم .شهرداری در ارتقا و نوسازی حمل و نقل عمومی قدم های شایسته ای برداشته و ضرورت دارد دولت نیز سهم خود را در نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد .

مهرداد لاهوتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت : چنانچه به خاطر داشته باشیم در سال های گذشته ، وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری بسیار اسفبار و در سطح پایین و فرسوده بود و در ده سال گذشته تلاش های بسیاری صورت پذیرفته تا اتوبوس های روز دنیا را به ناوگان اتوبوس رانی وارد کنند .

وی در ادامه افزود : در خصوص رعایت  منزلت و شان شهروندان لازم است تا بهترین اتوبوس های  روز دنیا را به خدمت ناوگان اتوبوس رانی بیاوریم . در حال حاضر اتوبوس هایی که در خطوط BRT به کار گرفته شده ، براورده کننده این شان و منزلت شهروندان است . مترو تهران نیز در یک مقایسه با سایر متروهای دنیا ، از وضعیت مناسبی برخوردار است .

لاهوتی یاد آور شد : طبق قانون، 75 درصد جابه جایی ها باید از طریق حمل و نقل عمومی و 25 درصد دیگر توسط خودروهای شخصی انجام شود . این درحالی است که توسعه حمل و  نقل عمومی هنوز در حدی نبوده که پاسخگوی این حجم از جابه جایی ها باشد .

وی در ادامه افزود : طبق برنامه از سهمی که برای  هر کدام از بخش های ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده  ، 30 درصد به مترو اختصاص می یابد . این در حالی است که سهم مترو از جابه جایی های روزانه تنها به 10 درصد می رسد. البته طی این چند سال در مترو شاهد پیشرفت های کمی خوبی بودیم و رسیدن متوسط ساخت مسیرهای مترو به 30 کیلومتر ، نشان گر حرکت رو به جلو و سرعت در عملکرد بوده است . بر اساس معیار باید هر دو دقیقه یک قطار از ایستگاه عبور کند و این در حالی است که سر فاصله حرکت قطار ها به 6 تا 8 دقیقه هم می رسد.

لاهوتی در خصوص روند کند نوسازی در ناوگان تاکسی رانی تهران گفت : در حال حاضر 8 هزار تاکسی فرسوده پیکان در شهر تهران مشغول به خدمات رسانی هستند که این تعداد نیازمند دریافت تسهیلات برای نوسازی هستند.

وی  در خاتمه در خصوص تاخیر 4 ساله دولت برای افزودن اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی گفت : طبق قانون سهم دولت در بحث بودجه های مربوط به حمل و نقل 50 درصد بوده که تاکنون دولت هیچ اقدامی در خصوص پرداخت سهم خود انجام نداده است . آن چه در حال حاضر از اقدامات توسعه ای حمل و نقل در سطح شهر تهران شاهد هستیم ، مربوط به سهم 50 درصدی شهرداری تهران بوده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"