کد خبر: ۲۷۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
گروه بین الملل: در سال تقویمی کنونی تنها مدلی که ماروتی عرضه کرد کلریو بود و در حالی که رقیب سرسخت آن یعنی هیوندای دو مدل کاملا جدید Elite i20 و Xcent را عرضه کرد ماروتی تقریبا ساکت بوده است.

عرضه 6 مدل جدید ماروتی تا پایان سال مالی جاری

گروه بین الملل: در سال تقویمی کنونی تنها مدلی که ماروتی عرضه کرد کلریو بود و در حالی که رقیب سرسخت آن یعنی هیوندای دو مدل کاملا جدید Elite i20 و Xcent را عرضه کرد ماروتی تقریبا ساکت بوده است.

به گزارش خبرخودرو، البته این روند تغییر خواهد یافت چرا که برای عرضه شش مدل جدید ماروتی تا پایان سال مالی جاری برنامه ریزی شده است.

ماروتی سیاز در 10 اکتبر عرضه خواهد شد. سیاز که قرار است با هوندا سیتی رقابت کند با یک موتور بنزینی 1.4 لیتری و یک موتور دیزلی 1.3 لیتری ارائه میشود. پیش فروش این سدان در 3 سپتامبر آغاز شد و اکنون این خودروساز حدود 5 تا 10 هزار سفارش دریافت کرده است.

بخش هاچ بک های کلاس B در هند امسال با مدل های جدیدی مانند اونتورا و Elite i20 و پولوی به روز شده متحول شد. علاوه بر این گمان می رود محصولات جدیدی مانند جاز و بولت ویژگی های ماروتی سویفت را زیر سوال ببرند.

با توجه به این موضوع این مدل پیشرو در کلاس خود کمی فیس لیفت شده و ویژگی های جدیدی مانند چراغ های LED دید در روز، رینگ های آلیاژی جدید، آینه های کناری تاشوی برقی و دکمه استارت موتور خواهد داشت. سویفت جدید اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

ماروتی برای سویفت دیزایر ویژگی هایی همچون آینه های کناری تاشوی برقی و ورودی بدون کلید با دکمه استارت موتور در نظر خواهد گرفت. هم چنین طرح رینگ های آلیاژی جدید و چراغ های جلوی رنگی به همراه جلوپنجره ای کرومی در این سدان کامپکت به کار خواهد رفت.

ماروتی آلتو K10 جدید از بدنه آلتو 800 بهره برده و موتور سه سیلندر 1.0 لیتری آن بی تغییر باقی خواهد ماند. این خودرو همچنان از گیربکس دستی اتوماتیک شده به کار رفته در کلریو و تودوزی اصلاح شده بهره می برد. زمان عرضه این خودرو اواخر سال جاری خواهد بود.

ماروتی SX4 S-Cross که با رنو داستر، نیسان ترانو و ماهیندرا اسکورپیو رقابت می کند اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. این کراس اوور کامپکت ماروتی از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره برده و نسخه CNG آن نیز در نظر گرفته شده است.

ورود ماروتی به کلاس خودروهای تجاری از نظر تکنولوژی مهم است چرا که Y9T از اولین موتور دیزلی ساخت این خودروساز بهره خواهد برد. این موتور 800 سی سی دو سیلندر بعدها در خودروهای سواری کوچکی مانند کلریو نیز به کار خواهد رفت. گمان می رود ماروتی Y9T LCV سال آینده روانه بازار شود.

ماروتی کلریو دیزلی اولین خودروی سواری ماروتی سوزوکی خواهد بود که از موتور دیزلی ساخت این خودروساز بهره می برد. نمونه اولیه ای از این خودرو ماه گذشته در ژاپن دیده شده بود. انتظار می رود کلریو دیزلی در پایان سال مالی جاری عرضه شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"