کد خبر: ۲۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
گروه بین الملل: شاید این خبر برخی رانندگان را شوکه کند البته نه آن هایی را که کودک ندارند.

صندلی کودک خودروها تاریخ انقضا دارد!

گروه بین الملل: شاید این خبر برخی رانندگان را شوکه کند البته نه آن هایی را که کودک ندارند.

به گزارش خبرخودرو، باور کنید یا نه صندلی خودروی کودکان تاریخ انقضا دارد البته نه به این خاطر که از محصولات لبنی ساخته شده اند.

مانند ظرف خامه ترشی که در اعماق یخچال پنهان شده و با چهار بار قطع برق همچنان در آن باقی مانده است، صندلی های کودک نیز خراب می شوند. Chad Sparling، مدیر مهندسی صندلی های ایمنی کودک ریکارو گفت: "همه یا تعدادی از سازنده های صندلی خودرو تاریخ انقضایی برای محصولات خود تعریف می کنند." به گفته وی، اساسا این تاریخ روی یک برچسب پرینت شده یا در کف بدنه پلاستیکی صندلی حک شده است.

اساسا دوره زمانی صندلی های کودک بین 6 تا 10 سال است. مدل های ساده تر این صندلی ها تا 10 سال عمر می کنند اما مدل های پیچیده تر آن ها که برای نوزادان و اطفال طراحی شده اند تاریخ انقضای کم تری دارند.

اساسا این تاریخ انقضا ضروری نیست. Sparling اظهار داشت: "دولت قانونی برای این مسئله وضع نکرده است اما تولیدکنندگان دوره ای شش ساله را پیشنهاد می کنند." در واقع تولید کنندگان صندلی خودرو کسانی هستند که این تاریخ انقضا را مطرح می کنند. اساسا این کار باعث افزایش فروش خواهد شد اما این اقدام آن ها بدون مزیت نیز نیست.

اساسا چند دلیل برای تاریخ انقضای این صندلی ها وجود دارد که یکی از آن ها پیشرفت های مهندسی و قوانین ایمنی است همیشه در حال تغییر هستند. Sparling افزود: "زمانی که از این صندلی ها برای فرزند خود استفاده می کنید می خواهید مطمئن شوید که جدیدترین و بهترین گزینه را انتخاب کرده اید. اکثر صندلی های خودرو از پلاستیک ساخته شده اند که بسیار خوب عمل می کند."

اما این مواد به مرور زمان فرسوده و شکننده می شوند که همین امر باعث کاهش ایمنی صندلی و محافظت از کودک در هنگام تصادف می شود. بسته به نوع آب و هوا که شاید خیلی سرد و یا خیلی گرم باشد ممکن است روند فساد پلاستیک سرعت یابد.

البته دما تنها عاملی نیست که این صندلی ها با آن مواجه هستند. به گفته Sparling، استفاده هر روزه از این صندلی ها و یا رانندگی در جاده های ناهموار نیز می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"