کد خبر: ۲۷۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
گروه بین الملل: تویوتا یکی دیگر از خودروسازانی است که از برنامه خود برای ساخت نسل بعدی صفحه نمایش های بالای سر خبر داده است.

ساخت صفحه نمایش 3D توسط تویوتا

گروه بین الملل: تویوتا یکی دیگر از خودروسازانی است که از برنامه خود برای ساخت نسل بعدی صفحه نمایش های بالای سر خبر داده است.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز در حال ساخت صفحه نمایش بالای سر 3D  (HUD)به منظور بهره گیری از آن در تولید است و طراحان این خودروساز در سان فرانسیسکو با مهندسان سیلیکون ولی برای ساخت آن همکاری می کنند. در حال حاضر HUD منحصر به فرد نیاز به هیچ شیشه دید مخصوصی برای نمایش کامل 3D ندارد و اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، کمک ناوبری و هشدارهای خطرات ترافیکی فراهم می آورد.

همچنین در یک فیلم نشان داده می شود که HUD به مکان یابی جای پارک کمک کرده و برحسب متر، زمان باقی مانده تا تا این مکان را اعلام می کند. هشدارهای خطرات ترافیکی مانند یک تصویر مبهم قرمز رنگ نیز قبل از نمایش زمان روی HUD اعلام می شوند.

به گفته Kentaro Oguchi، مدیر مرکز InfoTechnology تویوتا در Mountain View کالیفرنیا، HUD 3D دو سال است که در دست ساخت بوده و پروژکتور تصویر اصلی آن توسط این خودروساز ژاپنی ساخته شده است و برای عملکرد نیاز به هیچ تکه مخصوص یا قطعه ای روی شیشه ندارد. سه سنسور اطلاعات لازم برای HUD را فراهم می آورند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"