کد خبر: ۲۷۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت به قانون بودجه سال 92 اشاره کرد و گفت: در متمم این قانون به صراحت بر ضرورت تغییر شیوه کارمزدکاری با حق العمل کاری در جایگاههای عرضه سوخت تاکید شد اما متاسفانه این الزام قانونی تاکنون اجرا نشده است.

انتقاد رئيس جايگاه داران عرضه سوخت از تغيير نکردن کارمزدها

به گزارش خبرخودرو ، رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت به قانون بودجه سال 92 اشاره کرد و گفت: در متمم این قانون به صراحت بر ضرورت تغییر شیوه کارمزدکاری با حق العمل کاری در جایگاههای عرضه سوخت تاکید شد اما متاسفانه این الزام قانونی تاکنون اجرا نشده است.

بیژن حاج محمدرضا با تاکید بر این که در سالهای اخیر افزایش 700 درصدی نرخ بنزین تنها افزایش 200 درصدی کارمزد جایگاهها را در پی داشته است ادامه داد:‌ هم اکنون در حال مذاکره با نهاد ریاست جمهوری و معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هستیم تا از ادامه روندی که مغایر با مصوبه مجلس است، جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت همچنین اعمال قانون مصوب مجلس را موجب تامین هزینه های جایگاهداران، همچنین زمینه ساز اقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این عرصه دانست.

وی خبر مهلت یکماهه دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی و سوزانده شدن آن پس از مدت مقرر یاد شده را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ دستورالعمل یا بخشنامه ای در این باره ابلاغ نشده است.

این مسئول بخش خصوصی همچنین از تغییر نمراتورهای جایگاهها طی 3 ماه آینده خبر داد و گفت: پس از آخرین تغییر قیمتهای سوخت، نمراتورها امکان اعمال نرخ ها را به ریال نداشتند بنابراین با اجرای طرحی در صددیم نازل ها را در نمودارهای شاخص لیتر و واحد ریال 5 رقمی و در جمع ریالی 9 رقمی تغییر دهیم.

وی در عین حال تویض نازل های مستهلک و قدیمی و اعمال تغییرات جدید را در نازل های جدید در بیش از 100 هزار دستگاه نازل از 3240 جایگاه عرضه سوخت کشور یادآور شد و گفت: هزینه تعویض هر تلمبه فرسوده حدود 12 میلیون تومان و هزینه تغییر نمراتورهای نازلهای جدید 600 هزار تومان است.

وی همینطور از توافق وزیر نفت و شهردار تهران برای احداث جایگاه‌های تک تلمبه‌ای و یا به اصطلاح زیر پله‌ای بنزین انتقاد کرد و آن را کاری نشدنی دانست و گفت:‌ اجرای این توافق علاوه بر آلوده شدن محلات، ترافیک سنگین را در مناطق به همراه دارد ضمن آن که امکان تخلیه سوخت تانکرها در کوچه پس کوچه های تنگ و پرازدحام تهران نیست.

حاج محمد رضایی افزود:‌هم اکنون گروههای تحقیق شهرداری در حال بررسی و توجیه اقتصادی این طرح هستند که آنها نیز اجرای توافق را بدون توجیه می دانند، چرا که هم اکنون جایگاههای دو هکتاری ما با ضرردهی مواجهند چه برسد به جایگاههای تک تلمبه ای که اوضاع به مراتب بدتری انتظارشان را می کشد.

با توجه به شدت مشکل کمبود جایگاههای عرضه سوخت در تهران پیشتر وزیر نفت با ارائه پیشنهادی به شورای شهر تهران ساخت و توسعه جایگاه های بنزین تک تلمبه ای در پایتخت و برخی کلانشهرهای کشور را پیشنهاد داد و در این باره بین شهرداری تهران و وزارت نفت تفاهم کلی حاصل شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"