کد خبر: ۲۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، فعالیت جایگاه شرکتی عرضه بنزین میدان کرج استان البرز به منظور اجرای طرح کهاب، به مدت دو هفته متوقف می شود.

توقف فعالیت یک جایگاه سوخت در کرج به دلیل اجرای «کهاب»

به گزارش خبرخودرو ، فعالیت جایگاه شرکتی عرضه بنزین میدان کرج استان البرز به منظور اجرای طرح کهاب، به مدت دو هفته متوقف می شود.

با توجه به اجرای طرح کهاب در جایگاه سوخت شرکتی این منطقه، جایگاه مزبور از روز پنجشنبه ( ٣ مهر) به مدت دو هفته تعطیل است.

بر پایه این گزارش، رانندگان برای سوختگیری خودروهای خود در مدت توقف فعالیت این جایگاه، می توانند از جایگاههای مجاور از جمله جایگاه سوخت واقع در خلج آباد، عظیمیه و بلوار ذوب آهن استفاده کنند.

طرح کهاب با هدف کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین در سال ١٣٧٨ در قالب مصوبه از طرف دولت به وزارت نفت تکلیف و در قالب مصوبه دیگری اجرای کامل آن، سال ١٣٩٥ تعیین شد.

در این طرح بر پایه اهداف کلی زیست محیطی و اقتصادی، جلوگیری از هدر رفت بخار بنزین و استحصال آن در انبارهای نفت، تانکر حمل زمینی سوخت و جایگاههای عرضه سوخت، در دستور کار قرار گرفته است.

در بخش جایگاههای عرضه سوخت، طرح کهاب با هدف جمع آوری بخار بنزین در فرآیندی مشتمل بر جمع آوری بخار بنزین به هنگام تخلیه در مخزن جایگاه و جمع آوری بخار بنزین باک خودور به هنگام سوختگیری، عملیاتی شده است.

هم اکنون جمع آوری بخار بنزین به هنگام تخلیه در مخزن زیرزمینی جایگاه در ٣٤٠٠ جایگاه و مورد اخیر (جمع آوری بخار بنزین باک خودور به هنگام سوختگیری) بصورت آزمایشی و پایلوت در دو جایگاه استانهای تهران و البرز انجام می شود.

در بخش جمع آوری بخار بنزین در انبارها نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف اصلی طرح کهاب، فعالیتهایی از جمله تجهیز بازوهای بارگیری برای انتقال بخار بنزین و جلوگیری از انتشار آن به هوا در سه انبار نفت اصلی کشور انجام شده است.

تبدیل بخار در انبارهای نفت با بهره گیری از سه روش سرد کردن بخار بنزین (تبریدی)، غشایی و جذبی انجام می شود.

در بخش جمع آوری بخار بنزین جایگاهها با استفاده از تانکرها نیز با تجهیز ٢٧٠٠ تانکر به سیستم جلوگیری از خروج بخار بنزین، فعالیت قابل توجهی انجام شده بطوری که در خرید آتی یکهزار دستگاه تانکر جدید نیز این سیستم مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"