کد خبر: ۲۷۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو مدیره انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که تولید در کشور رونق نگیرد و رشد اشتغالزایی صورت نگرفته و همچنان مشکل رکود اقتصادی ادامه خواهد داشت.

اهتمام خودروسازان و قطعه سازان برای تولید با کیفیت و ارزان

به گزارش خبر خودرو، عضو مدیره انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که تولید در کشور رونق نگیرد و رشد اشتغالزایی صورت نگرفته و همچنان مشکل رکود اقتصادی ادامه خواهد داشت.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، اساسی ترین  گام در راستای رفع رکود اقتصادی در کشور را رونق در واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت : باید شرایط برای تولیدکنندگان به نحوی فراهم شود تا با رفع مسائل و مشکلات بتوانند  به ظرفیت اسمی در تولید دست یابند.

وی همچنین به روند رشد تولید در شرکتهای خودروساز اشاره کرد و گفت : البته این رشد تولید در شرکتهای خودروساز با ضرب آهنگ بالایی شروع شده اما قطعا این روند مستلزم رفع مشکلات قطعه سازان است که به نظر نمی رسد در کوتاه مدت محقق شود.

وی در ادامه با توجه به  بهبود در روند پرداخت مطالبات قطعه سازان خاطر نشان کرد : خوشبختانه تاکنون تلاش خوبی توسط خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه سازان صورت گرفته است.

وی گفت : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود  موانع و مشکلات قطعه سازی و خودروسازی کشور به زودی مرتفع شود.

وی تصریح کرد : متاسفانه در سال های اخیر اعمال تحریم ها و برخی محدودیت ه صنعت خودروساز را در تولید برندهای جدید دچار مشکل نمود که انتظار می رود با رفع بخشی از این موانع  ، مشکلات موجود برطرف و در آینده نزدیک تنوع در تولید را شاهد باشیم.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : البته صنعت قطعه سازی نیز در این مدت در راستای کسب دانش فنی و تکنولوژی  روز تلاش و رشد خوبی را داشته است.

رضایی افزود : امروز هر خودرویی که با تکنولوژی بالاتر و مصرف سوخت کمتری تولید می شود ضمن وجود تفکر مهندسی در جریان این خودرو به دانش قطعه سازانی که توانایی تولید قطعاتی با کیفیت و استاندارد را دارند نیز قطعا ارتباط دارد.

وی گفت : در صورتی که ورودی قطعه سازان نسبت به انتظاراتی که از خروجی می رود از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد مسلما تولید نهایی به لحاظ کیفیت و قیمت محصول خوبی نخواهد بود.

وی با اشاره به تلاش خودروسازان و قطعه سازان در تولید با کیفیت و ارزان تصریح کرد : البته هم اکنون عمده قطعات تولید شده در کشور مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود و به لحاظ دانش فنی و تکنولوژی مشکلی وجود ندارد اما مشکل اصلی قطعه سازان ناشی از کمبود نقدینگی است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"