کد خبر: ۲۷۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

تسنیم: سرمربی تیم استقلال گفت: لیگ را به خاطر جام ملت‌ها ۵۰ روز تعطیل کرده‌اند اما این تورنمنت که دیگر آسیایی است و قرار نیست ما مقابل آرژانتین بازی کنیم.

امیر قلعه‌نویی در پایان تمرین امروز (چهارشنبه) آبی‌پوشان گفت: ابتدا باید از بازیکنانم به خاطر بازی که مقابل فولاد به نمایش گذاشتند تقدیر کنم. ما بازی را آنالیز کردیم و دیدیم که 7-8 موقعیت صددرصد گلزنی داشتیم که آنها تبدیل به گل نشدند. وقتی می‌گویم فوتبال عادلانه نیست به همین مسائل بازمی‌گردد چرا که ما زحمت کشیدیم اما فولادی از موقعیت 30 درصدی خود استفاده کرده و به ما گل زدند.

وی با اشاره به دیدار این هفته تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان افزود: این هفته بازی سختی مقابل تیم ذوب‌آهن داریم. آنها از یک کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برند، اما معتقدم اگر زمین فولادشهر اجازه دهد بازی خوبی مقابل آنها انجام دهیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه تیمش چه عملکردی در بازی این هفته خواهد داشت، گفت: اتفاق خاصی رخ نداده و باید بگویم ما 4 مصدوم داریم که باید ببینیم کدام یک از آنها به بازی این هفته می‌رسند. خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده و کرار جاسم، پیش از این مصدوم بودند و یعقوب کریمی که به تیم امید رفته بود، مصدوم به تمرینات ما بازمی‌گردد. اگر او را به تیم امید نمی‌دادیم می‌گفتند که مقصر حذف تیم ما هستیم و حالا که او را دادیم باید مصدوم پس بگیریم. پیگیر وضعیت کریمی شدم که خوشبختانه به من گفتند او می‌تواند راه برود! با این حال روز جمعه به اصفهان می‌رویم تا 3 امتیاز بازی با ذوب‌آهن را بگیریم.

قلعه‌نویی درباره حذف تیم امید از بازی‌های آسیایی اظهار داشت: متاسفانه نگاهی که در کشور ما وجود دارد عادلانه نیست. آقایانی که میکروفن به دست هستند و برای خود سایت‌هایی نیز دارند، ادعای مسلمانی می‌کنند اما با قلم‌شان زور می‌گویند. آنها همه را در اختیار خودشان گرفته‌اند و ببینید که چه بلایی سر فوتبال آورده‌اند. این افراد اکبر محمدی که از مربیان آینده‌دار فوتبال ما بود را نابود کردند و دیدید که پس از جام ملت‌های آسیا چه بلایی سر من آوردند. همان قلم به دستان که ادعای مسلمانی می‌کنند حالا می‌گویند جام ملت‌ها مهم نیست.

وی با بیان اینکه وینگادا مربی بسیار خوبی است یادآور شد: چرا ما فکر می‌کنیم فقط خودمان کار و برنامه ریزی می‌کنیم و حریفان‌مان کاری از پیش نمی‌برند؟ تمام کشورهای آسیایی به سرعت‌ پیش می‌روند و برنامه‌ریزی بسیار خوبی دارند.

قلعه‌نویی با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ خاطرنشان کرد: شما از لیگ افغانستان تا لیگ آلمان را بررسی کنید و ببینید در کدام لیگ 50-60 روز تعطیلی وجود دارد، اگر به این موضوع نیز اعتراض کنید، قلم‌ به دستان ما را نابود می‌کنند. بهتر است آقایان تقویم لیگ استرالیا را که میزبان جام ملت‌هاست، بررسی کنند و ببینند چقدر لیگ این کشور به خاطر جام ملت‌ها تعطیل شده است. آن وقت ما یک 15 روز و یک 50 روز تعطیلی داریم و با این حال باز هم آقایان می‌گویند جام ملت‌ها مهم نیست.

سرمربی استقلال با اشاره به نتایجی که در جام ملت‌های 2007 گرفت، گفت: بعد از جام ملت‌ها آقایانی که میکروفن در اختیارشان است، من را محاکمه کردند که در آن برنامه آقای حاج‌رضایی نیز حضور داشت اما همین آقایان می‌گویند جام ملت‌ها اهمیت ندارد. نتایج ما در حالی رقم خورد که فدراسیون فوتبال، رئیس نداشت و به حالت تعلیق درآمده بود و مشکلات خاص خودمان را هم داشتیم که حالا نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم.

قلعه‌نویی ادامه داد: نتایج بد در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. فن‌خال که از بهترین مربیان دنیاست امسال با منچستریونایتد بهترین‌ خریدها را داشته و دی‌ماریا را جذب کرده است اما می‌بینید که نتایج این تیم چندان مطلوب نیست. شب گذشته هم آنها 3 بر یک از لسترسیتی پیش بودند اما در نهایت 5 بر 3 شکست خوردند.

سرمربی پیشین تیم ملی یادآور شد: بعد از بازی با کره جنوبی من گفتم نکته مثبت تیم ملی دوندگی خوب‌مان در این بازی بود اما آقایان خندیدند. حالا کی‌روش همین حرف را می‌زند و همین قلم‌به دستان به به و چه چه می‌کنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند او نتوانسته مقابل مربیان خارجی نتیجه بگیرد و بازی‌هایی که استقلال شکست خورده مقابل تیم‌هایی بوده که سرمربی‌شان خارجی است، گفت: فکر نمی‌کنم منصوریان خارجی باشد. البته او موهای خود را تراشیده و شبیه خارجی‌ها شده است. آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند بهتر است رزومه من را کامل ببینند تا متوجه شوند چند برد مقابل خارجی‌ها داشته‌ام. به همین دلیل است که می‌گویم ذهن آنها مریض است. اگر راست می‌گویند مثلا 50 بازی که مقابل خارجی‌ها داشته‌ام بررسی کنند و ببینند چند بار شکست خورده‌ام و چند بار به پیروزی رسیده‌ام.

وی افزود: همین حرف‌ها زده می‌شود که می‌گویم این آدم‌ها خودشان را به خارجی‌ها داده‌اند اما 10 سال دیگر مشخص می‌شود آنها چه کسی هستند و امیر قلعه‌نویی چه حرف‌هایی زده است. اهداف این آدم‌ها خوار کردن ایران و ایرانی است اما باید بگویم ایرانی نژاد بزرگی دارد و تاریخچه‌اش بزرگ است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد دوباره از تعطیلی لیگ عنوان کرد: لیگ را به خاطر جام ملت‌ها 50 روز تعطیل کرده‌اند اما این تورنمنت که دیگر آسیایی است و قرار نیست ما مقابل آرژانتین بازی کنیم. آقایان از لیگ افغانستان تا آلمان همه جا را بررسی کنند تا ببینند در کدام لیگ این همه تعطیلی وجود دارد. باید ابتدا فوتبال پایه خود را درست کنیم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. تیم‌های عربی را ببینید که چگونه برنامه‌ریزی کرده‌اند و چه امکاناتی دارند.  ما به جز زمین آزادی زمین مناسب دیگری نداریم و همین حالا من دغدغه زمین فولادشهر را دارم.

قلعه‌نویی در واکنش به این موضوع که در یکی از برنامه‌ها اعلام شده امیر عرب آی‌دی‌کارت ندارد و چگونه در بازی‌های استقلال کنار زمین حضور دارد، گفت: اکنون تمام مشکلات ما حل شده و تنها مشکل کارت امیر عرب است؟ حتما مشکل قرارداد کی‌روش، زمین‌های فوتبال، مشکلات فدراسیون و همه چیز حل شده و فقط مشکل امیر عرب در کشور ما وجود دارد. آقایان ما را کوچک می‌شمارند و مشکلات را بزرگ می‌کنند که در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید ببینیم آیا مشکل اعتیاد، فرش، نفت و... حل شده که حالا تنها مشکل ما آی‌دی‌کارت امیر عرب شده است؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"