کد خبر: ۲۷۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، وزير اقتصاد و صنعت كشور آذربايجان از خطوط توليد كارخانه ايران خودرو بازديد و در نشستي درباره توسعه همكاري هاي مختلف صنعتي با معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ايران و مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت و گو كرد.

ايران خودرو، خودرو سازي آذربايجان را توسعه دهد

به گزارش خبر خودرو، وزير اقتصاد و صنعت كشور آذربايجان از خطوط توليد كارخانه ايران خودرو بازديد و در نشستي درباره توسعه همكاري هاي مختلف صنعتي با معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ايران و مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت و گو كرد.       

شاهين مصطفي يف، وزير امور اقتصاد و صنعت كشور آذربايحان از حضور در ايران­خودرو و بازديد از خطوط توليد اين شركت اظهار خرسندي كرد و گفت: جاي خوشحالي دارد كه كشور برادر ما چنين صنعت پيشرفته اي داشته و آخرين تكنولوژي ساخت خودرو را به كار مي برد.

وزير امور اقتصاد و صنعت كشور آذربايحان افزود: ايران خودرو توانسته است علاوه بر اين كه تقاضاي بازار داخل كشور را تامين كند،‌ محصولات خود را نیز به كشورهاي مختلف صادر كند.

 وي گفت: ايران خودرو توانسته يك ميليون نفر اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در اين صنعت ايجاد كند كه جاي تحسين دارد.

شاهين مصطفي يف تصريح كرد:‌ كشور آذربايجان حاضر به ارايه تجربيات خود در زمينه ايجاد پارك هاي صنايع به صنعت كشور ايران است.

وزير امور اقتصاد و صنعت كشور آذربايحان از مديران ايران خودرو دعوت كرد تا با حضور در سايت ايران خودرو آذربايجان زمينه همكاري هاي دوجانبه در بخش صنعت خودروسازي را توسعه دهند.

مهندس محسن صالحي نيا، معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين ديدار كه به نيابت از مهندس نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت حضور يافته بود، برگزاري نهمين اجلاس كميسيون مشترك تهران و باكو را نقطه بسيار خوبي براي ادامه همكاري ها دانست.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته حدود دو هزار و 500 دستگاه از محصولات شركت ايران خودرو و سايپا به ارزش 15 ميليون دلار به كشور آذربايجان صادر شده كه اميدواريم با توافقات صورت گرفته صادرات و واردات قطعه و مونتاژ خودرو در آذربايجان با سرعت بيش‌تري توسعه يابد.

وي گفت: با توجه به قابليت‌هاي دو كشور آمادگي داريم در بخش‌هاي ديگر صنعت از جمله معادن و زمين شناسي و با هماهنگي سازمان‌هايي مانند ايميدرو و سازمان زمين شناسي همكاري ها را توسعه دهيم.

مهندس يكه زارع مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو نیز در اين نشست با اشاره به حضور ايران خودرو در عرصه بين المللي خاطرنشان ساخت: براي تحقق اين هدف اساسي ساختار جديد صادراتي شركت تدوين شده است و ما معتقديم مي توانيم طي يك برنامه چندساله به صادرات 30 درصد كل توليد محصولات برسيم.

مديرعامل بزرگ ترين خودروساز خاورميانه صادرات را مقوله اي مهم خواند و گفت: موفقيت در عرصه صادرات محصول به كشورهاي ديگر و رقابت در بازارهاي جهاني نشان دهنده تنوع در محصولات، دارا بودن كيفيت محصول، داشتن ويژگي هاي فني مورد نظر كشور هدف، خدمات پس از فروش مناسب و مورد نياز و اخذ استانداردهاي جهاني است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"