کد خبر: ۲۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
خبرگزاری تسنیم: یک مقام مسئول افغان از امضای توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان در روز یکشنبه خبر داد.

از سوی دیگر امروز مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند: نتایج نهایی انتخابات افغانستان فردا 30 شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد و دیگر تغییری در جابه‌جایی زمان آن صورت نخواهد گرفت.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان، نتیجه تحقیقات و بررسی‌های خود را به کمیسیون مستقل انتخابات این کشور فرستاده تا در مورد آن تصمیم گیری نمایند.

چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت: برای اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان منتظر توافق سیاسی کاندیداها نخواهد ماند و هر زمانی که نتایج مشخص شود آن را به سمع و نظر مردم و مسئولین خواهند رساند.

با این حال روز گذشته «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی و «اشرف‌غنی احمد‌زی» رهبر تیم تحول و تداوم به توافق رسیدند و قرار بر این شد تا توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی امروز به امضای طرفین برسد.

در این بین امروز عبدالله در نشستی که با حضور «حامد کرزی» رئیس‌جمهور فعلی افغانستان و برخی سران جهادی این کشور برگزار شد، خواست تا نتایج انتخابات به‌صورت مساوی اعلام شود، یعنی در واقع هیچ‌یک از 2 کاندیدا بر اساس نتایج انتخابات پیروز نباشند.

وی گفته است: در صورت اعلام نتایج مساوی برای هر 2 کاندیدا تیم اصلاحات و همگرایی به‌رهبری وی به‌صورت توافقی ریاست‌جمهوری اشرف‌غنی احمدزی را خواهد پذیرفت.

از سوی دیگر «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: اگر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پیش از توافق سیاسی کاندیداها صورت بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد بحران و جنگ داخلی در این کشور شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"