کد خبر: ۲۷۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
العالم: مسوول بخش آزادی های دینی جمعیت وفاق گفت: پیام تظاهرات روز جمعه مردم بحرین این است که مردم با وجود سرکوب ها و خشونت ها به راهی که برای برآورده کردن مطالبات قانونی شان برگزیده اند، ادامه می دهند.

شیخ "میثم سلمان" خاطر نشان کرد: مردم بحرین به سطحی از آگاهی سیاسی، خرد و بصیرت رسیده اند که در دام حکومت آل خلیفه در زمینه دور زدن مطالبات شان نخواهند افتاد.
سلمان افزود: مردم در این راهپیمایی ها به دنیا تاکید می کنند که با طرح های تثبیت استبداد سیاسی و انحصار حکومت همراهی نخواهند کرد و بر طرح انزوای مردم از عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهر تایید نخواهند زد.
مسوول بخش آزادی های دینی وفاق تاکید کرد: راه حل واقعی حل بحران بحرین، انتقال حکومت از دیکتاتوری به دموکراسی و انتقال از حکم فرد و قبیله به دولت مدنی دموکراتیک است، به گونه ای که دولت نماینده اراده مردم و ملت خواستگاه قوای حکومتی باشند. وی افزود: مردم باید واقعا در تعیین سرنوشت خویش مشارکت داشته باشند و همه حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی، دینی و اقتصادی شان تضمین شود.
ده ها هزار تن از مردم بحرین، دیروز جمعه در تظاهراتی گسترده که از منطقه الشاخوره آغاز و به سمت منطقه دراز در شمال غربی این کشور ادامه یافت، بار دیگر بر مطالبات خود تأکید کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات که با شعار ِ"بحرین، سرزمین عزت است" آغاز شد، بر مسالمت آمیز باقی ماندن اعتراضات تأکید کردند.
بحرینیها همچنین با حمل پلاکاردهایی، مخالفت خود را با انتخابات آتی اعلام و تأکید کردند تا زمانی که مطالباتشان تحقق نیابد در انتخابات شرکت نمی کنند.
آیت الله شیخ "عیسی قاسم" عالِم بزرگ بحرین، در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز، راه حل های ارایه شده از سوی رژیم حاکم به مخالفان بحرینی، برای مشارکت در حکومت را تنها تاکتیکی تبلیغاتی به منظور ساکت کردن اعتراضات مردمی دانست.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"