کد خبر: ۲۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
ایرنا: رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراقبت، نظارت و کنترل های ویژه ای برای رصد بیماری ابولا در فرودگاه های امام خمینی(ره) تهران و مشهد اعمال می شود.

دکتر محمد سروش روز شنبه با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری ابولا در فرودگاه های تهران و مشهد تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده است، افزود: بر این اساس از کریدورهای ورودی کشورهای آفریقای مرکزی و غربی در این دو فرودگاه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی یادآورشد: کنترل بیماری ابولا و مسائل احتمالی ناشی از آن از ماهها قبل در دستور کار اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

سروش تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا کنون پنج هزار و 300نفر به ابولا مبتلا شده اند که بیش از دو هزارو 600 نفر از آنان در کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

وی همچنین یکی از اقدامات مهم این اداره کل را نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد: نظام شبکه ای ویژه ای بر این گروه در کشور تعریف شده و به دقت نیز اعمال می شود.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مهاجرین مجاز و غیرمجاز خارجی نیز تحت پوشش نظام سلامت قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه 10 تا 25 درصد زائران در هر پرواز از سوی رابطان سلامت تحت آموزش های بهداشتی لازم قرار می گیرند، یادآورشد: این افراد که بیشتر دارای تحصیلات بالای دپیلم هستند به عنوان رابط سلامت توصیه های لازم را از هنگام خروج از کشور تا انجام اعمال مناسک حج به زائران منتقل می کنند.

سروش، آموزش های عمومی، تفکیک گروههای آسیب پذیر و ارائه آموزش های لازم از سوی رابطان سلامت و ارائه فرم خود اظهاری مدیران کاروان ها رااز جمله اقدامات مهم این اداره کل برای کاهش بروز بیماری ها میان زائران ایرانی برشمرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"