کد خبر: ۲۷۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، دبیر ستاد استقبال از مهر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری با تمام توان آماده استقبال از آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و تأمین آرامش و ایمنی دانش‌آموزان عزیز در مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی است.

افزایش 30 درصدی حجم ترافیک پایتخت تا 48 ساعت دیگر

به گزارش خبرخودرو ، دبیر ستاد استقبال از مهر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری با تمام توان آماده استقبال از آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و تأمین آرامش و ایمنی دانش‌آموزان عزیز در مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی است.

مهندس کامران اخباری افزود: با هدف ارتقای کیفی و کمّی خدمات‏رسانی به عموم شهروندان به ویژه دانش‏آموزان و نظارت بر نحوه حرکت بخش‏های مختلف در مسیر ارتقای اهداف برنامه‏ریزی شده‏ و اجرای دستورالعمل اجرایی ستاد استقبال از مهر، چک‏لیست‏هایی جهت ارزیابی عملکرد شهرداری‏های مناطق و سازمان‏ها و شرکت‏های تابعه شهرداری تهران تنظیم شده است.

وی با اشاره به این که ساماندهی سرویس مدارس از مهم‏ترین اولویت‏های ستاد استقبال از مهر در سال جدید تحصیلی است، اظهار کرد: به این منظور نسبت به تهیه برچسب سرویس مدارس اقدام شده که قبل از مهر ماه بر روی سرویس‌های مجاز مدارس نصب خواهد شد.

اخباری با بیان این که سازمان تاکسیرانی تهران از اول مهر ماه از طریق مرکز نظارت هوشمند خود، عملکرد ناوگان تاکسیرانی‌ را به صورت دقیق تحت کنترل و زیر نظر قرار خواهد داد، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه هر گونه تخطی رانندگان تاکسی از جمله عدم حضور آن‏ها در خطوط مربوطه به صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.  

از سوی دیگر، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به افزایش حدود 30 درصدی حجم ترافیک پایتخت تا 48 ساعت دیگر و هم‏زمان با شروع سال جدید تحصیلی و اعلام آمادگی کامل این مرکز به این منظور گفت: رفع نقایص احتمالی سیستم‏های کنترل سرعت و دوربین‌های نظارتی در تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها به منظور نظارت لحظه به لحظه بر معابر و خودروها و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح احتمالی از جمله اقدامات پیش‏بینی شده است.

مهندس همایون فتاحی با بیان این که تصادفات رانندگی و خرابی ناشی از نقص فنی خودروها، دو عامل اصلی ایجاد ترافیک در شبکه معابر تهران محسوب می‏شوند، افزود: با توجه به ازدحام بالای جمعیت و ظرفیت پایین معابر، عدم توجه به رفع این نواقص

به ویژه از اول مهر ماه، ترافیک سنگین را به همراه خواهد داشت و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص رفع نقص فنی خودروها در هفته پایانی شهریور ماه ضرورت دارد.

 وی در پایان با تأکید بر این که توقف غیر مجاز خودروها در حاشیه‏ معابر و نقص فنی و خرابی خودروها، افزایش مدت و شدت ترافیک را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حضور جرثقیل‌ها و خودروهای امدادی در معابر شریانی و بزرگراه‌های شهری از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت کاهش ترافیک مهر ماه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"