کد خبر: ۲۷۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

لزوم حمایت تسهیلاتی دولت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایطی که استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش یافته است به نظر می رسد شرکتهای خودروساز داخلی نیز باید به سمت تولید این مدل خودروها و سرمایه گذاری در این حوزه شوند.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون مشکل آلایندگی به خصوص در شهرهای بزرگ از مسائلی است که با برخی اقدامات در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و فرهنگ سازی و استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در کشور گفت : امروز استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در ایران یک ضرورت است به همین منظور باید نسبت به تولید ویا واردات این نوع خودروها برای استفاده از کلان شهرها اقدام جدی شود.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی استفاده از خودرو های برقی و هیبریدی در انواع و اندازه های مختلف می تواند مشکل آلایندگی و ترافیک در شهرهای بزرگ را تا حدودی زیادی برطرف نماید.

وی اظهار داشت : امروز شهری مثل تهران نیازمند استفاده از خودروهای هیبریدی است البته بسیار مناسب است که این خودروها تولید داخل بوده و با سرمایه گذاری در شرکتهای داخلی تولید شوند در غیر این صورت به جهت اهمیت و ضرورت باید نسبت به واردات آنها به صورت قطعات منفصله اقدام شود.

به گفته وی امروز تولید خودروهای برقی و هیبریدی باید به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه  تصریح کرد : هر چند استفاده از خودروهای دو نیرو و برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت بیشتری دارد اما چنانچه زیر ساخت های آن در داخل شهرها فراهم شود قطعا اغلب مردم نیز می توانند برای تردد در داخل شهر ها از این نوع خودروها استفاده کنند.

بیاتیان تاکید کرد : در صورت فراهم نمودن زیر ساخت ها و ایجاد مکان هایی برای شارژ این خودروها ، قطعا استقبال خوبی از این خودروها خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت بالای خودروهای برقی وهیبریدی خواستار حمایت دولت و ارائه تسهیلاتی برای استفاده از این خودروها در کشور شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"