کد خبر: ۲۷۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، کلیات طرح نصب حفاظ ایمنی در کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری به منظور افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه سبک در جاده ها و جلوگیری از شدت سوانح رانندگی به تصویب کمیسیون ایمنی راه ها رسید.

نصب حفاظ ایمنی در وسایل نقلیه سنگین باری از اذرماه

به گزارش خبرخودرو ، کلیات طرح نصب حفاظ ایمنی در کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری به منظور افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه سبک در جاده ها و جلوگیری از شدت سوانح رانندگی به تصویب کمیسیون ایمنی راه ها رسید. 

در پنجاه و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه ها که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اجرای طرح نصب حفاظ ایمنی در کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری در سه مرحله و از آذر ماه تصویب شد.

در مرحله نخست کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری که از تاریخ تولید آنها از صفر تا 13 سال است از آذرماه به مدت شش ماه باید به حفاظ ایمنی مجهز شود.

همچنین مالکان کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری از 13 تا 25 سال از تیر 1394 به مدت شش ماه در مرحله دوم طرح نسبت برای نصب حفاظ ایمنی اقدام می کنند.

در مرحله سوم نیز کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین باری بالای 25 سال از دی 1394 باید به حفاظ ایمنی مجهز شود.

ضوابط اجرای این طرح بر اساس استاندارهای سازمان ملی استاندارد و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز معاینه فنی و با مدیریت اجرایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اجرا خواهد شد.

در ادامه نشست اعضای کمیسیون ایمنی راه ها به ریاست وزیر راه و شهرسازی، اعلام شد تاکنون کارت هوشمند تردد 134 اتوبوس برون شهری اسکانیا به علت تغییرات عمده و دستکاری صورت گرفته از سوی سازمان راهدرای و حمل ونقل جاده ای به حالت تعلیق درآمده است که تعدادی از آنها تاکنون برای رفع نقص و گرفتن گواهینامه مجدد تایید از شرکت عقاب افشان اقدام کرده است.

همچنین تاکنون در پی اعلام فراخوان اتوبوس های اسکانیا 700 دستگاه برای کنترل و بررسی تغییرات بر اساس استاندارد های کارخانه تولید کننده مراجعه کرده است.

کمیسیون ایمنی راه ها در ادامه نشست خود طرح مرکز اورژانس ملی (s.o.s) و اجرای آزمایشی این طرح در استان قم را بررسی کرد.

هدف این سیستم تامین خدمات با کیفیت در زمان مناسب با استفاده از امکانات موجود با هماهنگی کارآمد همه واحدها، تخصص ها و سازمان ها در پاسخ به حوادث شهری و برون شهری به ویژه سوانح رانندگی از طریق مشارکت سازمان های درگیر به منظور ارتقای ایمنی و سلامت مردم است.

در این سیستم امدادی اپراتور پس از دریافت تماس از افرادی که به خدمات آتش نشانی، پلیس و یا خدمات پزشکی فوریتی نیاز دارند ، سازمان مسئول و پاسخگو را تشخیص و هماهنگی لازم را انجام می دهد.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه ها در این نشست با تاکید بر ادامه طرح مرکز اورژانس ملی در استان قم اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودجه و امکانات مورد نیاز در این طرح در استان قم فراهم شود.

بررسی آیین نامه حمل اجساد حوادث برون شهری از دیگر موارد مطرح شده در در پنجاه و دومین جلسه اعضای کمیسیون ایمنی راه ها بود که بر اجرای تبصره یک ماده 14قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تاکید شد مبنی بر اینکه مراکز فوریتهای پزشکی و جمعیت هلال احمر و دیگر  دستگاههای ذی‌ربط موظفند طبق درخواست مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای  انتقال مجروحان و جسد حسب مورد به مراکز درمانی و پزشکی قانونی اقدام کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"