کد خبر: ۲۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : برخلاف آنچه که برخی مطرح می کنند کاهش قیمت چندانی در بازار خودروهای داخلی صورت نگرفته است و صرف یکی دو مدل خودرو که بالای قیمت مصوب است سایر خودروهای داخلی نزدیک به قیمت مصوب و با اختلاف بسیار کم قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

رکود بی سابقه در بازار خودروهای وارداتی

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : برخلاف آنچه که برخی مطرح می کنند کاهش قیمت چندانی در بازار خودروهای داخلی صورت نگرفته است و صرف یکی دو مدل خودرو که بالای قیمت مصوب است سایر خودروهای داخلی نزدیک به قیمت مصوب و با اختلاف بسیار کم قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با قرار گرفتن در روزهای پایانی تعطیلات خوشبختانه بازار خودروهای داخلی تا حدودی رونق گرفته و معاملات در این بازار افزایش یافته است.

وی همچنین با توجه به ادامه رکود شدید در بازار خودروهای وارداتی گفت : در سالهای اخیر چنین رکودی شدیدی در بازار خرید وفروش خودروهای وارداتی بی سابقه بوده است.

وی در ادامه به مشکلات اخیر در خصوص واردات و شماره گذاری این خودروها اشاره کرد و اظهار داشت : با تغییر شرایط واردات خودرو و افزایش اسقاط خودروهای فرسوده به ازای حجم مصرف سوخت خودروهای وارداتی و عدم ثبات در این شرایط ، متاسفانه برخی از واردکنندگان ترفندی را بکار گرفتند و تعهد شماره گذاری خودروها را به عهده مشتری می گذارند .

وی تصریح کرد : در این وضعیت به مشتریان توصیه می شود که صرفا به نمایندگی های مجاز مراجعه کرده  و از دفاتری که صرفا واردکننده خودرو هستند و پروانه و مجوز فعالیت ندارند، خودرو خریداری نکنند چرا که قطعا دچار این گونه مسائل و مشکلات مطرح خواهند شد.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد : متاسفانه تعدادی از دفاتری که بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند مدتی است اعلام می کنند خودرو را با سفارش مشتری وارد می کنند یقینا این نحوه فعالیت و مراجعه به این دفاتر برای خرید مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت.

نیکخواه با اشاره به اینکه کلیه واردکنندگان خودرو مکلفند که پروانه کسب نمایشگاهی داشته باشند افزود : به متقاضیان توصیه می شود از افرادی که غیر از کانال رسمی خودرو وارد می کنند خودرویی را خریداری نکنند چراکه نمایندگی های رسمی به جهت تعهداتی که دارد قادر به این گونه فعالیت ها و تعهدات یک طرفه با مشتری نیست و همواره این گونه اقدامات توسط افرادی خارج از کانال رسمی واردات صورت می گیرد.

وی گفت : هم اکنون برخی افراد به صورت پیله وری و دریافت سفارش از مشتری خودروهایی را وارد می کنند که هیچ یک از این روش ها مورد تایید فعالان بازار خودرو نیست.

وی تصریح کرد : واردکنندگان خودرو باید تعهد داده و خودرو را پلاک کنند در حالی که اخیرا ترفندی که توسط برخی واردکنندگان صورت می گیرد تفکیک قیمت خودرو بر اساس نرخ مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد است و معمولا در این جریان شماره گذاری خودرو نیز به عهده خریدار گذاشته می شود که قطعا حرکت نادرستی است چرا که این امکان می رود که این خودروها جزء خودروهای فاقد استاندارد لازم و یا خدمات پس از فروش و یا خودروهای مختص مناطق آزاد باشند و اجازه شماره گذاری نداشته باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"