کد خبر: ۲۷۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳

مشكل واحدهاي توليدي و صنايع به علت كمبود نقدينگي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دریافت 8 درصدی مالیات بر ارزش افزوده ، فشار زیادی به صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقردرشهرکها و نواحی صنعتی وارد می کند.

سید محمد علی سید ابریشمی در مراسم افتتاح مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری استان همدان افزود: انتظار می رود شهرداری ها درصد قابل توجهی از سهم خود از مالیات دریافتی از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی را برای امور و فعالیت های زیربنایی و نگهداری واحدها اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد که 42 درصد اشتغال را در کشور به وجود آورده است و همچنین 24درصد سرمایه گذاری کشور را شامل می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، یکی از مشکلات صنایع کوچک را کمبود نقدینگی ذکر کرد و گفت : کمبود نقدینگی در سال های اخیر واحدهای تولیدی و صنایع را دچار مشکل کرده است و بانک مرکزی باید در جهت رفع این مشکل تمهیداتی در نظر بگیرد.

سید ابریشمی اظهار داشت : واردات بی رویه کالا در سال های اخیر و کمبود نقدینگی بازار، رقابت را برای واحدهای تولیدی و صنایع کوچک کشور با بازارهای خارجی سخت کرده است.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند و اخیراً لایحه ای در حمایت از صنایع کوچک و تولید کنندگان به مجلس تقدیم شده است که امیدواریم نمایندگان آن را به تصویب برسانند.

سید ابریشمی با بیان اینکه واحدهای صنعتی که با سرمایه و امکانات محدودی ایجاد می شوند به کمک و پشتیبانی های فکری، فنی، بازاریابی و توسعه ای نیاز دارند ، خاطر نشان کرد: این رسالت و وظیفه به شهرک های فناوری و مراکز خدمات کسب و کار سپرده شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با تاکید بر اینکه باید در این مراکز از افراد متخصص، خبره و دانشگاهی که دانش خود را در اختیار واحدهای کوچک صنعتی قرار می دهند، به کار گرفته شود، افزود: با این تفکر، بینش و نگرش ؛ شهرکهای فناوری و مراکز فناوری و خدمات کسب و کار در تمام نقاط کشور توسعه می یابد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: در صورتی که به مراکز فناوری و خدمات کسب و کار به عنوان ساختمان نگاه نشود و به عنوان مرکز علمی، تحقیقی و کاربردی با بهره گیری از کارآفرینان به منظور استفاده بهینه از نظر و ایده های آنان، نگریسته شود واحدهای صنعتی کوچک ، بیشتر رشد می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"