کد خبر: ۲۷۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

پیشنهاد افزایش تعرفه واردات خودرو در بودجه سال آینده

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید در بودجه سال آینده پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو را لحاظ کند چرا که امروز نرخ تعرفه است که تعیین کننده میزان واردات خودرو به کشور است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : کاهش تعرفه خودرو  از 90 به 40 درصد موجب افزایش واردات خودرو به کشور شده است که به نظر می رسد با توجه به برنامه پنج ساله دولت و ادامه روند کاهش تعرفه ، در آینده شاهد افزایش واردات خودرو بیش از ارقام کنونی خواهیم بود .

وی مهمترین عامل واردات را کاهش تعرفه ذکر کرد و تصریح کرد : برای جلوگیری از واردات باید تعرفه خودرو افزایش یابد .

وی تاکید کرد : با افزایش تعرفه واردات طبعا افرادی که خواهان استفاده از خودروهای لوکس هستند باید هزینه و تعرفه آن را هم پرداخت کنند.

نماینده اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح مسائلی در خصوص استفاده واردکنندگان از ارز دولتی و افزایش واردات ، اظهار داشت : در حال حاضر بهترین اقدام در جلوگیری از این مساله افزایش تعرفه واردات خودرو است قطعا این تصمیم مانع بسیاری از مسائل و مشکلات مطرح در این ارتباط خواهد شد.

نعمتی همچنین با اشاره به اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر تاثیر واردات در افزایش رقابت و کیفیت در داخل گفت : در صورتی که رنج خودروهای وارداتی با خودروهایی که در داخل تولید می شوند یکسان باشد قطعا این مساله درست است اما به جهت کلاس متفاوت خودروهای وارداتی با محصولات داخلی مسلما واردات خودرو نه تنها موجب افزایش رقابت و کیفیت نشده بلکه در این جریان سرمایه ارزی کشور نیز خارج خواهد شد.

وی با توجه به مشکلات ناشی از افزایش واردات ،افزود : کاهش یکباره تعرفه واردات خودرو به 40 درصد به نظر اقدام درستی نبود و هم اکنون همین مساله موجب مشکلات در این بخش شده است.

وی تصریح کرد : چرا باید هزینه استفاده از خودروهای لوکس را مردم پرداخت کند چرا که معتقدم هر کسی که تمایل به استفاده از این مدل خودروها را دارد باید هزینه آن را هم بپردازد که قطعا افزایش تعرفه موجب پرداخت هزینه توسط مصرف کننده خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"