کد خبر: ۲۷۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت گفت : بنزین تولید شده داخلی پاسخ گوی نیاز شهروندان است .

میزان واردات بنزین به صفر رسید

به گزارش خبرخودرو ، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت گفت : بنزین تولید شده  داخلی پاسخ گوی نیاز شهروندان است  .

حاج محمدرضا درگفتگو با خبرنگار خبرخودرو در اشاره به میزان مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا هم اکنون افزود : میزان مصرف بنزین در تعطیلات رو به افزایش رفته اما در باقی موارد میزان مصرف کاهش یافته است که می توان علت آن را ابطال کارت سوخت خودرو ها و موتور سیکلت های فرسوده و واردات خودروهای خارجی عنوان کرد که این خودروها بنزین معمولی و سهمیه ای مصرف نمی کنند و تنها بنزین آزاد مورد استفاده آن ها است .

وی در ادامه اظهار داشت : تعداد زیادی خودروی گازوئیل سوز سواری وارد کشور خواهد شد اما متاسفانه جایگاه های سوخت آمادگی عرضه گازوئیل به این خودروها را ندارند .

وی در اشاره به میزان واردات در سال جاری تصریح کرد : میزان واردات بنزین در سال 92 سه میلیون لیتر بوده است اما از ابتدای سال 93 به ده میلیون لیتر افزایش یافت که کسری و کمبود موجود جبران شود .

ریس انجمن جایگاه داران سوخت در تکمیل گفته های خود افزود : در حال حاضر میزان واردات بنزین به صفر رسیده است و دیگری نیازی به واردات بنزین احساس نمی شود زیرا این کمبود از طریق پالایشگاه شازن اراک و ستاره خلیج فارس تامین می شود .

حاج محمدرضا در اشاره به تولید بنزین پتروشیمی اظهار داشت : عملیات تولید بنزین پتروشیمی در حدود یک ماه است که متوقف گردیده و کمبود تولید آن از طریق پالایشگاه تهران ، شازن اراک و ستاره خلیج فارس که تولید کننده بنزین یورو 4 هستند تامین می شود .

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد : در چهار استان اراک ، تهران ، کرج و قسمت هایی از مشهد و اصفهان بنزین یورو 4  و در باقی استان ها بنزین یورو 2 توزیع می شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"