کد خبر: ۲۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،‌ از ابتدای شکل گیری صنعت سی ان جی در کشور تاکنون معادل ٣٧ میلیارد دلار در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرخودرو ،‌ از ابتدای شکل گیری صنعت سی ان جی در کشور تاکنون معادل ٣٧ میلیارد دلار در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور در ششمین همایش خودرو، سی ان جی و سوختهای جایگزین گفت: در بازه زمانی ده ساله بیش از ٣٦ میلیارد متر مکعب سی ان جی در کشور جایگزین همین مقدار (٣٦ میلیارد لیتر) بنزین شده که موجب صرفه جویی قابل توجه ارزی در کشور شده است.

منصور ریاحی تصریح کرد: هم اکنون ٢٢٤٠ جایگاه سی ان جی در کشور فعال است که این تعداد با پیگیریهایی که در این زمینه صورت می گیرد به ٢٥٠٠ جایگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: پارسال در جهت احداث توسعه جایگاههای سی ان جی در کلانشهرهای کشور فعالیت گسترده ای صورت گرفته، به طوری که ٤٩ باب جایگاه در این کلانشهرها احداث شد که تنها ٥ باب آن به کلانشهر تهران اختصاص داشت.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اظهار کرد: بهره گیری از فضاها و ظرفیتهای موجود نیز از دیگر مواردی است که به منظور افزایش ظرفیت در جایگاه سی ان جی از آن بهره گرفته می شود.

به گفته وی در ٥ ماه نخست امسال ١١ تجهیز به منظور افزایش ظرفیت جایگاههای موجود به آنها اضافه شده است و تا پایان امسال نیز ١٤ تجهیز دیگر به جایگاههای موجود شرکتی افزوده خواهد شد.

ریاحی درباره تبدیل کارگاهی خودروها برای استفاده از سی ان جی نیز گفت: در این بخش نیز فعالیتهای خوبی صورت گرفته، به گونه ای که هم اکنون ٩٢٠ هزاردستگاه خودرو به صورت کارگاهی گازسوز شده اند.

ریاحی همچنین اظهار کرد: تبدیل کارخانه ای نیز یکی دیگر از موارد استفاده سی ان جی در خودروهاست که هم اکنون سه میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاه از این طریق گازسوز شده اند.

او تصریح کرد: در مجموع ٣٧٠٠ هزار دستگاه خودرو به طرق مختلف (کارخانه ای، کارگاهی و کارگاههای غیر مجاز) به گازسوز بدل شده اند.

وی با تاکید بر بازرسی و معاینه فنی خودروهای گازسوز نیز تصریح کرد: هم اکنون ٩ شرکت به منظور بازرسی فنی ١٥٤٠ جایگاه فعالیت می کنند.

ریاحی درباره خودکفایی و خوداتکایی در بخش سی ان جی نیز گفت: با توجه به حمایت بخشهای ذیربط در زمینه سی ان جی و بهره گیری ازتوانمندیهای سازندگان داخلی، پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه در بخشهای مختلف صنعت ایجاد شده وبالغ بر ٥٠ درصد تجهیزات مورد نیاز سی ان جی در داخل کشور در دسترس است.

ریاحی افزود: سی ان جی به دوره بلوغ خود رسیده که این فرصت می تواند هم تهدید و هم یک فرصت طلایی تلقی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که این صنعت بخواهد زنده بماند، باید اقتصاد پویایی داشته باشد و همه سازمانها و بخشهای مرتبط با آن باید به گونه ای همسو از این صنعت حمایت کنند.

او با بیان این که توانمندیهای قابل توجهی برای صادرات این صنعت به دیگر کشورها وجود دارد، گفت: هم اکنون برای احداث ٥ باب جایگاه با عراق توافق شده و این ظرفیت وجود دارد تا هم در ساخت و هم در انتقال تکنولوژی به دیگر کشورها خدمات عرضه شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"