کد خبر: ۲۷۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
 خبرگزاری تسنیم: خروج تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان از روند فنی بازشماری و ابطال آرا این بار «داگ فرانتز» دستیار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را شبانه به همراه پیام «باراک اوباما» به کابل کشاند.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «داگ فرانتز» دستیار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا حامل پیام باراک اوباما رئیس جمهور این کشور به کاندیداهای افغان است.

این در حالی است که قبل از سفر داگ فرانتز به کابل، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با عبدالله عبدالله تلفنی گفت‌گو کرده است.

روز گذشته «فاضل سنچارکی» سخنگوی تیم «اصلاحات و همگرایی» به رهبری عبدالله اعلام کرد که این تیم حاضر نیست تقلب را بپذیرد.

وی تاکید کرد: تا فردا (امروز سه شنبه) ضرب الاجل تعیین می‌کنیم که اگر شفافیت در روندهای سیاسی و فنی اتفاق نیفتد، هر 2 روند از سوی تیم ما مردود است و این روند را ترک خواهیم کرد.

پس از آن که تیم اصلاحات و همگرایی ضرب‌الاجل 24 ساعته را برای پذیرش خواسته‌هایشان مبنی بر شفافیت انتخابات تعیین کرد، تیم انتخاباتی «تحول و تداوم» به رهبری «اشرف غنی احمدزی» اعلام کرد: تهدیدهای ستاد انتخاباتی عبدالله تکراری شده و پس از این، برای مردم افغانستان ارزشی ندارد.

«طاهر زهیر» سخنگوی تیم تحول و تداوم در همین رابطه گفت: این که هر روز تهدید می‌کنند و از روند خارج می‌شوند، بسیار بی‌مزه و مسخره شده، این دیگر هیچ ارزشی ندارد.

زهیر تأکید کرد: تیم عبدالله هیچگونه دلیلی برای ترک مذاکرات سیاسی و روند بررسی آرا ندارد، زیرا مداخله سازمان ملل متحد و آمریکا براساس خواسته‌های عبدالله صورت گرفته است.

سخنگوی تیم تحول و تداوم خاطرنشان کرد: در تیم اصلاحات و همگرایی، حلقات و گروه‌های افراطی وجود دارد که مانع رسیدن به نتیجه بین 2 کاندیدا می‌شود و اکنون اگر مذاکرات سیاسی و بررسی آرا با بن‌بست مواجه شده، دلیل آن بهانه‌های تیم عبدالله است.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"