کد خبر: ۲۷۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود امشب سه شنبه یازدهم شهریورماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: «خوشحالیم که مقام رهبری امسال را به عنوان اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردهد اند و این مثل همیشه نشان از عنایت و توجه ایشان به حوزه فرهنگ است. تلاش ما این است که سیاست هایی که از طرف  ایشان ابلاغ می شود دنبال کنیم.»

او ادامه داد: «در یکسال گذشته، دو سه ماه اول، سرگرم شناخت حوزه و بعد از آن انتصاب ها بود. در مجلس قول دادم که کار فرهنگ و هنر را به اهالی آن می سپارم و این کار را انجام دادم. ما در عرصه فرهنگ و هنر آنچه را که در وظایف ما تعیین شده  را پیگیری می کنیم. نشر ارزش اسلامی و حفاظت از فرهنگ ایرانی و اسلامی و حفظ الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، انتقال آن به جامعه و مصون نگه داشتن جامعه از فرهنگ بیگانه جزو برنامه های ماست. ما در این دوره رونق اقتصاد هنر را مورد توجه قرار دادیم و این رویه را دنبال می کنیم.»

او درباره وضعیت سینما، گفت: «سینمای ما در داخل کشور مطرح است و در سطج جهانی شناخته شده و در جشنواره های مختلف شرکت کرده و جوایز مهمی به دست آورده است. آنچه که در سینمای انقلاب اسلامی می ماند محتوای این سینما و فیلم هاست. در برخی موارد این محتواها پایین تر ا انتظار ماست. انتظار می رود در طول زمان به تدریج وضعیتش بهتر شود.»

وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که سیاست ارشاد در حمایت از کارهای ارزشی چیست، گفت: «طبیعتا کارهایی که در طول این یکسال شده آثارش هنوز ظاهر نشده است. در حوزه سینما یکسال طول می کشد که اثری به نتیجه برسد. آنچه که از قبل ساخته شده در جشنواره فجر گذشته ظاهر شد و فیلم هایی مانند رستاخیز و چ و شیار 143 فیلم های ارزشی بودند که جوایز متعدد جشنواره را نیز از آن خود کردند. اگر هنوز برخی از این فیلم ها اکران نشده اند به دلیل بی توجهی به آن ها نیست، بلکه قطعا این فیلم ها در زمان مناسبی به نمایش درخواهد آمد.»

جنتی در ادامه سخنانش با اشاره به دیجیتال شدن سیستم پخش فیلم در سالن های سینما گفت: «سیستم پخش دیجیتال در بسیاری از شهر ها مورد استفاده است و به نتیجه رسیده است. در طول یکسال گذشته همه سینمای کشور به جز معدودی همه به سیستم دیجیتال مجهز شده اند.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"