کد خبر: ۲۷۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

تسنیم: رگیو دروکر خبرنگار امور سیاسی شبکه 10 تلویزیونی رژیم اسرائیل گفت: "نخست وزیر اسرائیل در جلسه پشت درهای بسته روز دوشنبه گفت که قصد ندارد تیم اسرائیل را برای تکمیل مذاکرات به قاهره بفرستد".

تکمیل مذاکرات آتش بس در غزه براساس توافق باید یک ماه بعد از آتش بس انجام شود.

این خبرنگار صهیونیست گفت: "نتانیاهو در این جلسه از شکستی سخن گفت که به حماس از طریق برآورده نشدن هیچ یک از خواسته هایش در مذاکرات وارد خواهد شد".

این خبرنگار درعین حال در تفسیر این خبر گفت: "نتانیاهو حقیقت کامل را نگفت زیرا از ذکر امتیازهایی که به غزه خصوصا در زمینه پرونده بازگشایی گذرگاهها و صیادی (فلسطینی ها) داد، حرفی نزد".

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز در همین راستا نوشت: نتانیاهو شهادت خود را در کمیته تحقیقات عملیات نظامی علیه غزه ارایه کرد. این کمیته را کمیسیون امور خارجی و دفاع کنیست (پارلمان) اسرائیل تشکیل داد. ریاست این کمیته را زئیف الکلین نماینده کنیست در حزب لیکود برعهده دارد.

قرار است این کمیته که عملا کار خود را قبل از اجرای آتش بس بین رژیم اسرائیل و فلسطینی ها آغاز کرد، اولین گزارش خود با فرارسیدن ماه ژانویه سال آینده ارایه کند.

درهمین حال، قیس عبدالکریم "ابولیلی" یکی از اعضای تیم مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات آتش بس در غزه در واکنش به خبر عدم تصمیم نتانیاهو برای اعزام تیم مذاکراتی خود به قاهره گفت: این سخنان بنیامین نتانیاهو درقالب بازارگرمی داخلی مطرح شده است و هر اقدام اسرائیل در راستای اجرا نشدن مفاد توافقنامه آتش بس بدان معنا خواهد بود که این آتش بس لغو خواهد زیرا برقرار بودن توافقنامه مشروط به پایبندی به آن است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری "رویه" افزود: همگان درک می کنند که از سرگیری مذاکرات حداکثر یک ماه بعد از برقراری آتش بس یکی از فاکتورهای ثبات در منطقه به شمار می رود و هرگونه تعلل و وقت کشی اوضاع را بدتر از آن چیزی که بود، خواهد کرد.

عبدالکریم گفت: ما فلسطینی ها به شانه خالی کردن رژیم اسرائیل از تعهدات خود عادت کرده ایم اما امروز ما در وضعیت کاملا متفاوتی هستیم زیرا ملت فلسطین هرگز اجازه نخواهد داد که این همه جانفشانی هدر رود و هرگز در برابر از بین رفتن کامل حقوق خود تماشاگر نخواهد ماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"