کد خبر: ۲۷۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

فارس: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: در بسته حمایتی دولت 170 فعالیت اجرایی برای خروج از رکود تورمی و تبدیل رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت بعد از ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان با اشاره به برنامه دولت برای تقویت کارآفرینان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با تمام توان و مدیریت جهادی برنامه‌محور به دنبال تقویت امید کارآفرینان و برطرف شدن مشکلات تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه زمینه لازم را برای اجرای سیاست‌های خروج از رکود و کاهش تورم آماده کرده است، افزود: برای خروج از رکود ابتدا لازم بود تورم در کشور کاهش یابد که این پیش‌نیازی با برنامه‌ریزی دقیق و انضباط مالی و بودجه‌ای به انجام رسید.

سخنگوی دولت رکود و تورم را دو مشکل ابتدای فعالیت دولت روحانی دانست و یادآور شد: دولت برای مقابله با تورم به دنبال مدیریت تخصیص بهینه و تزریق اعتبارات در بخش عمرانی است.

توزیع 35 میلیارد دلار فایناس به پروژه‌های دولتی و خصوصی استان‌های کشور

وی با تاکید بر اینکه دولت برای خروج از رکود پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت قرار داده است، از توزیع 35 میلیارد دلار منابع ارزی فاینانس بین استان‌های کشور خبر داد.

نوبخت گفت: این اعتبار در بین استان‌ها برای استفاده پروژه‌های بخش دولتی و خصوصی توزیع شده است.

به گفته وی، در بسته حمایتی دولت 170 فعالیت اجرایی برای خروج از رکود تورمی و تبدیل رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

لایحه خروج از رکود تورمی تقدیم مجلس شد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای اجرای 30 فعالیت این بسته حمایتی نیاز به قانون است و بر این اساس لایحه خروج از رکود تورمی تقدیم مجلس شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های باقی‌مانده را می‌توانیم براساس قوانین موجود و هماهنگی‌های داخل قوه مجریه انجام دهیم، یادآور شد: میزان وصول در آمدهای دولت تا ششم شهریور ماه 77 درصد بوده که این آمار 150 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است .

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در مدت مذکور سه و هفت دهم برابر نسبت به سال گذشته اعتبارات عمرانی را پرداخت کرده است، متذکر شد: با وجود تنگناهای بودجه‌ای، دولت 31 درصد از در آمد نفتی را برای استفاده بخش‌خصوصی به صندوق توسعه ملی واریز می‌کند.

وی از تدوین بودجه سال 94 از ابتدای امسال خبر داد و یادآور شد: این بودجه با نگاه عملیاتی و بدون تبصره‌های تکراری آماده و به هنگام به مجلس ارائه می‌شود.

نوبخت با تصریح بر اینکه دولت منابع کافی برای حمایت از بخش تولید را در اختیار دارد، متذکر شد: دولت این منابع را دقیق و براساس برنامه در جامعه تزریق می‌کند.

وی استفاده از یارانه تولید را راهکار دیگر دولت برای حمایت از کار آفرینان برشمرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"