کد خبر: ۲۷۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
باشگاه خبرنگاران: روزنامه نزاویسمایا گازتا چاپ مسکو روز سه‌شنبه نوشت گروه تروریستی داعش، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را تهدید کردند و او را "بزرگ‌ترین مروج دروغ در جهان" نامیدند.

به گزارش ریانووستی، روزنامه نزاویسمایا گازتا چاپ مسکو روز سه‌شنبه نوشت گروه تروریستی داعش، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را تهدید کردند و او را "بزرگ‌ترین مروج دروغ در جهان" نامیدند.

اخبار مربوط به طرح‌های گروه تروریستی داعش در اختیار مجله ایل تمپو ایتالیاست.

واتیکان اعلام کرده است از حمله تندرویست‌ها هراسی ندارد. با این حال مقامات ایتالیا سطح تهدید تروریستی را افزایش دادند و پرواز بر فراز واتیکان را محدود کردند.

به گفته خبرنگاران ایل تمپو، اخبار مربوط به تدارک حمله به پاپ از طریق نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل به دست آنها رسیده است.

بر اساس این اخبار، داعش احتمالا قصد دارد القاعده را به چالش بکشد و حملاتی به مراتب بی‌رحمانه‌تر از آن مرتکب شود.

بر این اساس گمان می‌رود تروریست‌های تکفیری قصد داشته باشند حملاتی در اروپا ترتیب دهند و منطقی است که پاپ یکی از اهداف آنها باشد زیرا داعش او را "مروج دروغ " تلقی می‌کند.

انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان هدف همچنین از این نظر منطقی است که او در هفته‌های اخیر بارها سخنان تندی در مورد تکفیری‌ها به زبان آورد. پاپ حذف داعش را با سلاح خواستار شد. مطرح کردن چنین درخواست صریحی در ادبیات واتیکان بسیار غیرمعمول است. واتیکان حتی در مورد تندروترین نیروهای سیاسی به این صراحت سخن نمی‌گوید.

پس از اعدام جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که کاتولیک نبود، پاپ فرانسیس تماس با نزدیکان او را برای عرض تسلیت ضروری دانست. اطرافیان پاپ، پس از آنکه مطبوعات این تهدید را فاش کردند، دست‌کم در ظاهر، آرامش خود را حفظ کردند.

نشریه نیوزویک نوشت فدریکو لومباردی سخنگوی پاپ خواستار پرهیز از بزرگ‌نمایی اوضاع شده است. همزمان مقامات ایتالیا سطح هشدار تروریستی را افزایش دادند و تدابیری برای تقویت امنیت واتیکان اتخاذ کردند.

تدابیری نیز برای حفاظت کولوسئوم (استادیوم به جا مانده از روم باستان) در نظر گرفته شد.

در ماه اوت، یک تروریست تکفیری به نام بلال بوسنیچ که مدت زیادی در ایتالیا زندگی می‌کرد و به داعش پیوست، اساس این تردیدها را تأیید کرد.
نیروهای امنیتی ایتالیا به حال آماده‌باش درآمده‌اند. رم همچنین ارسال سلاح برای پیشمرگ‌های کرد عراقی را که با داعش می جنگند، آغاز کرده است.

فیلیپو بودیکو معاون وزیر کشور ایتالیا اعام کرد: داعش خطری برای امنیت اروپاست و ایتالیا به ویژه در برابر آن آسیب‌پذیر است.

همزمان، عربستان سعودی از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تدابیر امنیتی خود را تقویت کنند.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز السعود پادشاه عربستان هشدار داد: تروریسم نیرویی است که باید به سرعت و با زیرکی با آن مبارزه کرد. در غیر این صورت من متقاعد شده‌ام که ظرف یک ماه تروریسم به اروپا  و یک ماه بعد از آن به آمریکا خواهد رسید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"