کد خبر: ۲۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ؛‌ رييس كميسيون سلامت شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه شوراي شهر جهت مهار تهديدهاي جدي حاصل از تردد انبوه موتورسيكلت‌هاي بنزيني براي سلامت شهروندان، مصمم است تا استفاده از اين وسيله را در برخي نقاط تهران ممنوع کند، گفت...

هزینه خرید موتورسیکلت برقی سه ساله به مالک آن بر می­گردد

به گزارش خبرخودرو ؛‌ رييس كميسيون سلامت شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه شوراي شهر جهت مهار تهديدهاي جدي حاصل از تردد انبوه موتورسيكلت‌هاي بنزيني براي سلامت شهروندان، مصمم است تا استفاده از اين وسيله را در برخي نقاط تهران ممنوع کند، گفت: آلودگي موتورسيكلت‌هاي بنزيني به طور متوسط 6 برابر خودروهاي سواري است، ضمن اين كه سر و صدای آن‌ها نيز بسيار بالاتر از حداكثر آلودگي صوتي استانداردي است كه يك وسيله نقليه بايد داشته باشد.

دكتر رحمت‌ا... حافظي افزود: آلودگي هوا، مشكلي است كه هر ساله در فصل سرما تكرار مي‌شود و سلامت شهروندان را مورد تهديد قرار مي‌دهد، كما اين كه در سال 92 نيز در اين زمينه با مشكلات جدي روبه‌رو بوديم.

وي با اعلام اين كه موتورسيكلت‌هاي بنزينی به واسطه شتاب بالايي كه دارند، یکی از عمده­ترین عوامل وقوع تصادفات تهران به حساب مي‌آيند، تأكيد كرد: بخش بزرگي از تلفات و جراحت‌هاي شديد ناشي از تصادفات در این کلان شهر، مربوط به موتورسواران است و براي حفظ سلامت خود موتورسواران و ساير شهروندان، ضرورت دارد به سرعت با اين مسأله مقابله گردد.

موتورسیکلت­های بنزینی تهدید جدی برای سلامت شهروندان تهرانی هستند

رييس كميسيون سلامت شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه شوراي شهر مصّر است تا موتورسیکلت­های بنزینی را به عنوان تهديدی جدي براي سلامت شهروندان تهرانی مهار كند، اظهار كرد: به اين جهت در پي جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي این موتورسيكلت‌ها هستيم و در اين خصوص آگاهي‌هاي لازم را از طريق انجام مقدمات مورد نياز و آماده‌سازي ظرفيت‌ها و بسترهاي مورد نظر به منظور ورود و توليد موتورسيكلت‌هاي برقي فراهم آورده­ايم.

دكتر حافظي با بيان اين كه دولت براي تسهيل در روند ورود موتورسيكلت‌هاي برقي، تعرفه واردات اين گروه از وسايل نقليه را از 40 درصد به 4 درصد تقليل داده تا شرايط انجام اين كار آماده گردد، تصريح كرد: در برنامه 5 ساله دوم شهر تهران نيز در اين رابطه تكاليفي بر عهده مديريت شهري گذاشته شده تا در اين راستا گام بر دارد.

وي با تأكيد بر اين كه شوراي شهر مصمم است از ابتداي سال 94 و با فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم، محدوديت‌هايي را براي تردد موتورسيكلت‌هاي بنزيني ايجاد كند، اضافه كرد: در گام اول اين محدوديت‌ها در محدوده بازار و در گام دوم در محدوده طرح ترافيك اعمال خواهد شد.

جایگزینی موتورسیکلت­های برقی آرامش را به مرکز تهران باز می­گرداند

دکتر حافظی با اشاره به اين كه با جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني قطعاً آرامش خوبي را چه به لحاظ آلودگي صوتي و چه به لحاظ آلودگي هوا در مناطق مركزي شهر شاهد خواهيم بود، اظهار كرد: در گام­های بعدی که در طول برنامه 5 ساله دوم شهر تهران برداشته می­شود، به تدریج نسبت به اعمال محدوديت كامل براي تردد موتورسيكلت‌هاي بنزيني اقدام خواهد شد.

وی با بيان اين كه واردكنندگان و توليدكنندگان موتورسيكلت‌هاي برقي بايد به نوعي برنامه‌ريزي كنند تا در ابتداي سال 94 بتوانند پاسخ‌گوي نياز شهروندان در جهت تأمين اين وسيله باشند، تصريح كرد: هر چند هزينه اوليه خريد موتورسيكلت‌هاي برقي بالاست اما به محض شروع اين حركت و آغاز اين موج، قطعاً سيستم بانكداري كشور به سمت بهره‌برداري از بازار موجود با در اختيار گذاشتن تسهيلات به خریداران این وسیله خواهد رفت.

هزینه خرید موتورسیکلت برقی سه ساله به مالک آن بر می­گردد

دکتر حافظی با اعلام این که بر اساس یک مطالعه علمی، در بلندمدت هزينه استفاده از يك موتورسيكلت برقي براي مالك آن بسيار كمتر از يك موتورسيكلت بنزيني تمام خواهد شد، گفت: درست است که سرمايه‌ اوليه براي خرید موتورسيكلت‌هاي برقي بیشتر از موتورسیکلت­های بنزینی است اما این سرمایه بعد از گذشت حدود سه سال به مالك آن باز مي‌گردد و در مجموع استفاده از موتورسيكلت برقي نسبت به موتورسیکلت بنزینی بسیار به صرفه‌تر است.

عضو شورای پايتخت در پايان با تأکید بر اين كه قطعاً اجراي طرح جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني در جهت ايجاد آرامش براي شهر و شهروندان مفيد خواهد بود، خاطرنشان كرد: از شهروندان درخواست مي‌كنيم براي پيشبرد طرح جایگزینی موتورسیکلت­های برقی به جای موتورسیکلت­های بنزینی به عنوان یک حركت عظیم و یک طرح ملي،  همكاري لازم را جهت اين جايگزيني داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد نتايج مثبت اجرای طرح مذكور در جامعه باشيم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"