کد خبر: ۲۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

طرح کمیسیون صنایع مجلس برای اصلاح وظایف قانونی شورای رقابت

به گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در هفته جاری پیرامون موضوع قیمت خودرو مباحث زیادی در کمیسیون صنایع و معادن صورت گرفت که مقرر گردید تا مذاکرات ادامه داشته تا بتوان در خصوص قیمت خودرو به نقطه توافقی دست یافت.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در صورتی که دولت ، مجلس و خودروسازان به توافق درستی در خصوص قیمت خودرو برسند به نظر می رسد ادامه مسیر در این ارتباط به خوبی طی خواهد شد.

وی در ادامه به پیشنهادات اصلاح قانون در خصوص وظایف شورای رقابت در کمیسیون صنایع پرداخت و اظهار داشت : در صورت عدم تمکین شورای رقابت از اطلاعات و مستندات ارائه شده ، پیشنهاد گردید تا وظایف قانونی شورای رقابت اصلاح و نسبت به حذف این شورا اقدام شود.

وی گفت : بر اساس این پیشنهاد باید نحوه انتخاب و تشکیل شورای رقابت تغییر کند تا با این ابزار بتوان فشار بیشتری را برای کاهش قیمت ها اعمال کرد.  

وی در ادامه به روند افزایش واردات خودرو از ابتدای امسال اشاره کرد و اظهار داشت : کش و قوس هایی که بین خودروسازان، مجلس و شورای رقابت وجود دارد موجب شل شدن زنجیر ورود خودروهای خارجی به کشور شده است که طبعا اگر این رویه ادامه یابد به تولید داخل ضربه خواهد زد.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : البته شاید به لحاظ قابل قبول باشد که واردات به نوعی موجب رقابت غیر مستقیم شود ، به این مفهوم که خودروی خارجی رقابت با خودروسازان داخلی رقابت می کند و خودروسازان با بالا بردن کیفیت می توانند با خودروهای خارجی رقابت کنند و گرایش به خودروهای خارجی به لحاظ سرویس های بعدی بیشتر خواهد شد.

زارعی افزود : البته خودروسازان با بالا بردن کیفیت می توانند با خودروهای خارجی رقابت کنند و خود به خود خودروهای خارجی به لحاظ سرویس های مناسبی که در داخل دارند باعث رقابت بهتر با خودروهای داخلی خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"