کد خبر: ۲۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

رئیس مرکز تبادل اسرای اوکراین با «فاجعه آمیز توصیف کردن اوضاع» اعلام کرد که طی چند روز اخیر بیش از 700 نیروی نظامی ارتش اوکراین به اسارت نیروهای استقلال طلب دونتسک درآمدند و تلاش برای آزادی آنها ادامه دارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، حدود 700 نیروی نظامی اوکراینی طی چند روز گذشته به اسارت نیروهای استقلال طلب در منطقه دونتسک در آمده اند که 80 درصد این افراد در جریان نبرد «ایلووایسک» بوده است.

این رقمی است که «ولادیمیر روبان» رئیس مرکز تبادل اسرای اوکراین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام نموده و وضعیت کنونی را «فاجعه آمیز« توصیف کرده است. این مقام اوکراینی از فاش کردن جزییات بیشتراین ماجرا، قبل از آزادی این اسرا خودداری کرد.

پیش از این «آندری لیسنکو» سخنگوی رسمی شورای امنیت و دفاع اوکراین در دیدار مرتب خود با خبرنگاران از بررسی اوضاع در منطقه نبرد «ایلووایسک» که چند روزی است عرصه مقابله شدید بین نیروهای ارتش و استقلال طلبان است، خودداری کرده بود.

وی گفته بود: «اوضاع در ایلووایسک فوئق العاده پیچیده استو تا زمانی که عملیات در این منطقه به پایان نرسیده باشد، جزییات عملیات فاش نخواهد شد. در پایان عملیات فوق اطلاعات موثقی در مورد تلفات، خسارات و آخرین وضعیت ارائه خواهد شد و مقصران اصلی وضعیت بوجود آمده باید پاسخگو باشند.»

لیسنکو یادآور شده بود که مقامات نظامی اوکراین از همه امکانات خود برای بازپس گرفتن نظامیان به اسارت گرفته شده استفاده خواهند کرد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"