کد خبر: ۲۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
فارس: نشست خبری محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پیرامون عملکرد یکساله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور امروز در ساختمان اصلی این معاونت برگزار شد.

وی اظهارداشت: طبق بررسی‌های مرکز آمار، برآوردهای اولیه از رشد اقتصادی نیم درصدی طی 6 ماهه اول امسال حکایت دارد.

نوبخت ادامه داد: البته این رقم تا پایان ماه جاری نهایی می‌شود و پیش‌بینی ما این است که طی 6 ماهه اول  امسال بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و این رقم تا پایان سال به نزدیک 2 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در صورت در نظر گرفتن وضعیت فعلی، تمام اعتبارات عمرانی استانی در سال جاری اختصاص خواهد یافت، گفت: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم همه طرح‌هایی که قابلیت اتمام در سال جاری را داشته باشند در حال حاضر 246 طرح هستند و تا پایان سال به طور کامل تخصیص اعتبار می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه طی سال جاری اعتبارات تبصره 22 مربوط به برقراری توازن بین مناطق مختلف نیز به طور کامل تخصیص خواهد یافت، اظهارداشت: بودجه برنامه ششم توسط دولت انجام شده و پیش نویس این برنامه با 14 جلد پیوست به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شده تا با اصلاحات به ما ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته پرداخت اعتبارات 21 هزار میلیارد تومان، علاوه بر این 2 هزار میلیارد تومان نیز از محل فروش اوراق مشارکت در جهت تأدیه پیمانکاران است که در مجموع 23 هزار میلیارد تومان پرداختی ما بود که این رقم در سال 91 معادل 13 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

* شرایط تحریم بر وضعیت تأمین منابع تأثیرگذار نیست

نوبخت با گزارش آخرین گزارش منتهی به 6 شهریور امسال گفت: در این مدت 71 هزار و 821 میلیارد تومان منابع بودجه عمومی شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی حاصل شد و به این ترتیب با وجود شرایط تحریم وضعیت منابع نسبت به سال گذشته در همین مدت 1.5 برابر شد که این مسئله نشان می‌دهد حتی شرایط تحریم نیز نمی‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.

* هیچ رقمی از دلارهای آزاد شده وارد بودجه نشد


وی با بیان اینکه از 4.2 میلیارد دلار منابع مالی آزاد شده ایران هیچ رقمی وارد بودجه نشده است، گفت: از ابتدای امسال تا 6 شهریور امسال 56 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.3 برابرشده است و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.7 برابر شده است.

به گفته وی، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی نیز در این مدت 3.2 برابر شده و دارایی‌های سرمایه‌ای استانی نیز 8.1 برابر شده است که البته این رقم تا هفته قبل 13 برابر بود.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات جاری فقط 85 درصد است که این کار در خروج اقتصاد ایران از رکود بسیار موثر است.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"