کد خبر: ۲۷۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی گفت : اجرای طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده از اوایل شهریور ماه در مرحله عملیاتی قرار گرفت .

اجرای طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده با خودروهای سواری

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی گفت : اجرای طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده از اوایل شهریور ماه در مرحله عملیاتی قرار گرفت .

غضنفری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : اجرای این طرح به صورت آزمایشی است ضمن آن که 80 الی 90 درصد مینی بوس های داخل ناوگان فرسوده هستند .سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اقدامات اولیه را جهت اجرای طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده انجام داده است .

وی در ادامه اظهار داشت : رانندگانی که نقدینگی کافی برای جایگزین کردن مینی بوس های فرسوده خود با مینی بوس های نو ندارند می توانند خودروی سمند ،  پژو و تیبا را جایگزین کنند . طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده به خودروهای سواری با یک الی سه هزار دستگاه خودروی سواری آغاز خواهد شد .

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی در اشاره به میزان مصرف سوخت و  کاهش آلودگی محیط زیست تصریح کرد :  به طور مثال خروج و اسقاط هزار دستگاه  اتوبوس فرسوده و جایگزین کردن یک پنجم آن تعداد نه تنها مشکلی را پدید نمی آورد بلکه می تواند در کاهش آلودگی محیط زیست  و کاهش مصرف سوخت  تاثیر بسیار زیادی داشته باشد زیرا مصرف سوخت یک خودروی فرسوده تا سه برابر مصرف سوخت یک خودروی نو است ضمن آن که آلودگی بیشتری را در محیط زیست موجب می شود و تاثیر بسیار بالایی در افزایش بی نظمی مبلمان شهری می گذارد .

وی گفت : راه حل منطقی آن است که دولت کل قیمت خودروی فرسوده را به صورت وام بلاعوض پرداخت کند تا خودروهای فرسوده جمع آوری شود  قطعا اجرای این طرح می تواند به نفع دولت نیز باشد .

غضنفری در پایان با تاکید بر این که توسعه در ناوگان مینی بوسرانی باید در اولویت نسبت به بازسازی خاطر نشان کرد :  پیش از این سهم جابه جایی مسافربری در ناوگان مینی بوسرانی 37درصد بوده است اما امروزه به علت فرسودگی ناوگان به زیر 30 درصد کاهش پیدا کرده است .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"